مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از اجرای ۲۷ طرح سالم سازی در سواحل استان خبر داد و گفت: این طرح در ۸ شهرستان گیلان فعال است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد مهدی نیازمند پیش از ظهر یکشنبه در نشست ساماندهی سواحل در رودسر اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است زمینه‌ای فراهم کنیم تا شاهد کاهش آمار غرق شدگان در سال جاری باشیم

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از اجرای ۲۷ طرح سالم سازی در سواحل استان خبر داد و گفت: این طرح در ۸ شهرستان گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه ۳۰۲ نوار ساحلی در گیلان وجود دارد که از آستارا آغاز و تا منطقه چابکسر در شرق گیلان ادامه دارد، افزود: بخش کمی از این طرح‌ها توسط استانداری اجرا می‌شود و عمده اجرای آن بر عهده شهرداری و بخش خصوصی است.

نیازمند ادامه داد: با توجه به آزادسازی سواحل که در سال گذشته مطرح بوده نقاط خطر آفرین سواحل و ورودهای به دریا که در ۱۰ شهرستان داریم تلاش کردیم که در نقاط خطر آفرین که قالب آنها شنا ممنوع است با نیروهای امدادگر و مراقبین ساحلی و ناجیان غریق از غرق شدن مهمانان و گردشگران جلوگیری کنیم و زمینه‌ای فراهم کنیم که از حوزه دریا استفاده کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تصریح کرد: امسال اعتبارات خوبی پیش بینی کردیم که بخشی در حال پرداخت است و امیدوارم این اعتبارات چه در بخش حقوق ناجیان و نیز در بخش فرهنگی، و عمرانی برای آماده سازی زیر ساخت‌ها توسط دهیاران و در بخش‌های دولتی آماده شود.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۸ نفر غریق بودیم، اضافه کرد: با تمهیدات به عمل آمده و حضور فعالانه جمعیت هلال احمر و ناجیان غریق به کار گرفته شد امسال شاهد دو نفر غرق شده در ساحل چاف لنگرود و بندر کیاشهر بودیم.