سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد:

افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز شهر واجارگاه /عضویت رایگان کتابخانه ها در روز ۲۴ آبان

  پرینت
افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز شهر واجارگاه /عضویت رایگان کتابخانه ها در روز ۲۴ آبان
شناسه خبر : 97035 | تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۴۸ |
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز در شهر واجارگاه شهرستان رودسر در هفته کتاب خبرداد و گفت: این کتابخانه عمومی بدست یکی از خیرین در شهر واجارگاه احداث و به مردم این شهر اهدا می شود.

به گزارش ندای گیلان، نشست هم اندیشی بیست و ششمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور پریسا کرمی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ مونا ابروفراخ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان؛ زهرا بدن آرا، معاون توسعه کتابخانه ها و همکاری ها؛ مجتبی رمضانی، معاون اداری و مالی کتابخانه های استان، نمایندگان دستگاه های فرهنگی استان و اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد.

پریسا کرمی در نشست هم‌اندیشی هفته کتاب با تاکید بر گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی محلی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی برای اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌ها شده‌اند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با تاکید بر جایگاه نظام آموزشی در گسترش کتابخوانی دانش‌آموزان اظهارکرد: فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود و پرورش کودک کتابخوان بسیاری از دغدغه‌های اجتماعی را کم‌رنگ می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری هفته کتاب از ۱۹ تا ۳۰ آبان تصریح کرد: بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با شعار «حال خوش خواندن» در استان با اجرای برنامه های فرهنگی، گشایش نمایشگاه های مختلف در سراسر استان، بهره برداری از یک پرژه عمرانی و فعالیت های اجتماعی و آموزشی برگزار خواهد شد.

کرمی تاکید کرد: تعامل، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌های محتوایی با سازمان‌ها و نهادهای مردمی و فرهنگی استان مورد تاکید تا برنامه‌های با کیفیت اجرا شود.

برگزاری جشنواره دوچرخه سواری با شعار “رکاب شاد برای کتاب” در رشت

وی از برگزاری جشنواره دوچرخه‌سواری با عنوان «رکاب شاد برای کتاب» خبر داد و گفت: این جشنواره، جمعه(۱۸ آبان) با حضور کودکان سنین ۷تا ۱۲ سال از کتابخانه عمومی کوشیار گیلانی(بوستان ملت) تا کتابخانه عمومی کودکان باران(امین ضرب) با اجرای برنامه های شاد و مفرح نظیر شاهنامه خوانی، قصه خوانی، اجرای سرود توسط اعضای کودک، غرعه کشی و اهدای جوایز نفیس به کودکان برگزار می‌شود.
کرمی با اشاره به رونمایی از دو کتاب تالیفی توسط نونهالان عضو کتابخانه های عمومی استان در هفته کتاب تصریح کرد: باید بستر نشاط و شعف را در جامعه فراهم کنیم تا اینده ای روشن برای کودکانمان فراهم شود.
وی همچنین برگزاری آیین تجلیل از فعالین عرصه کتاب و کتابداران برتر کتابخانه های عمومی استان گیلان در ایام هفته کتاب را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: این برنامه با حضور کتابداران، مسئولین استانی، اعضای فعال کتابخانه ها واصحاب رسانه در رشت برگزار می شود.

عضویت رایگان کتابخانه ها در روز ۲۴ آبان

کرمی همچنین ایجاد غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی استان در چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان با اجرای برنامه های فرهنگی را از دیگر برنامه های فرهنگی در این هفته عنوان کرد.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان در روز پنج‌شنبه(۲۴ آبان) به مناسبت روز کتابپف کتابخوانی و کتابدار، تصریح کرد: بیش از ۵۹ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که با توجه به جمعیت استان باید به ۴۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی ادامه داد: ۱۴۴ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان در حال فعالیت است که باید از این فضا بهره کافی برده شود. پریسا کرمی همچنین افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز در شهر واجارگاه شهرستان رودسر را از مهمترین برنامه اداره کل کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد و افزود: این کتابخانه عمومی بدست یکی از خیرین در شهر واجارگاه احداث و به مردم این شهر اهدا می شود.

کرمی برگزاری نشست های کتاب خوان، گشایش نمایشگاه های مختلف در کتابخانه های عمومی سراسر استان، بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه ها و اجرای برنامه های فرهنگی کتابخانه محور را از دیگر برنامه ها در این هفته عنوان کرد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
۸ استان ساحلی گیلان میزبان طرح های سالم سازی/ ۲۷ طرح اجرا می شود
توسعه کتابخانه ها در آستارا نیازمند توجه مسئولان است
داشتن جامعه‌ای عاری از آسیب با ترویج فرهنگ مطالعه
حضور ۲۷ هزار گیلانی در جشنواره رضوی
پیشرفت ۹۱ درصدی کتابخانه مرکزی ۷ ماه پس از افتتاح/ تکمیل پروژه نیازمند ۲۵ میلیارد تومان
تحقق ۶ درصدی سهم کتابخانه‌های عمومی گیلان از درآمد شهرداری‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.