معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان از اعلام موافقت اصولی برای ایجاد 16 واحد اقامتی و تفریحی جدید در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، رضا حسن‌پور معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان با اعلام این خبر گفت: در این جلسه ۱۷ طرح متقاضی سرمایه‌گذاری و ایجاد تأسیسات گردشگری مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گرفت که با اجرای ۱۶ طرح گردشگری و سرمایه‌گذاری موافقت شد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل یک هتل پنج ستاره، سه هتل سه ستاره، یک هتل دو ستاره، پنج واحد مجتمع گردشگری، یک واحد مجتمع تفریحی‌اقامتی و پذیرایی (پارک آبی)، دو واحد اسکله تفریحی، یک واحد سفره‌خانه سنتی، یک واحد اقامتگاه سنتی و یک واحد هتل‌آپارتمان است.

حسن‌پور عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری از اولویت‌های اداره‌کل استان است، در سال گذشته تعداد ۱۰۰ موافقت اصولی به‌منظور احداث و اجرای پروژه‌های گردشگری همچون واحدهای بوم‌گردی، هتل، هتل‌آپارتمان، مجتمع‌های گردشگری، سفره خانه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها و مراکز تفریحی و گردشگری صادر شده است که این پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات مستمر و پیگیری امور سرمایه‌گذاران روند صدور مجوز ساخت تأسیسات گردشگری در استان تسریع خواهد شد، افزود: با صدور موافقت‌های اصولی مزبور تعداد موافقت‌های اصولی صادر شده در سال ۹۹ به ۲۳ واحد رسیده است.