معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت:متاسفانه در تفرجگاه ها، مناطق توریستی و ... عادی انگاری کرونا بوضوح قابل رویت است و همین موضوع سبب شد تا بدلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مراکز یادشده اعم از موزه ها تعطیل و از ورود گردشگران به تفرجگاه ها و مناطق توریستی جلوگیری شود.

به گزارش ندای گیلان،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: موزه ها، تفرجگاه ها و مناطق توریستی استان تا اطلاع بعدی تعطیل و برگزاری تورهای گردشگری ممنوع است.

حمیدرضا آذرپور افزود: این تعطیلی بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان اتخاذ شده و بازگشایی آنها نیز منوط به تصمیم این ستاد است.

وی با بیان اینکه در تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها و مراکز اقامتی دارای مجوز پروتکل های بهداشتی با حساسیت و به درستی رعایت می شود، ادامه داد: متاسفانه در تفرجگاه ها، مناطق توریستی و … عادی انگاری کرونا بوضوح قابل رویت است و همین موضوع سبب شد تا بدلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مراکز یادشده اعم از موزه ها تعطیل و از ورود گردشگران به تفرجگاه ها و مناطق توریستی جلوگیری شود.

وی افزود: طی هماهنگی با پلیس اطلاعات و امنیت استان در روزهای اخیر از حرکت یک تور گردشگری غیرمجاز ممانعت و با یک واحد صنفی که مبادرت به تبلیغ و فعالیت گردشگری می کرد برخورد شد و ضمن جمع آوری تبلیغات واحد متخلف پلمب گردید.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد: برخورد با فعالیت افراد و گروه‌های غیرمجاز گردشگری یکی از دغدغه های مهم استان است؛ لذا در راستای طرح ساماندهی تورهای غیر مجاز و با توجه به افزایش آمار مسافران و تورهای استان گیلان، سامانه ساتگ با همکاری این اداره کل و نیروی انتظامی طراحی و اجرایی شده است.
آذرپور اظهار داشت: با اجرای این طرح تمامی تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت دار و افراد شرکت کننده در تور در سامانه مذکور توسط کارشناسان این اداره کل تایید می شوند و برای تورهای گردشگری کد شناسایی دریافت می شود.

وی بیان کرد: طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در استان اجرایی و برای برگزارکننده تورهای غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه های سنگین نقدی در نظر گرفته می شود.