رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان گفت:در سال تحصیلی آینده، صلاحیت ۵۲۶ داوطلب برای شرکت در آزمون انتخاب مدیران برای تصدی مدیریت ۲۶۴ مدرسه استان مورد تأیید قرار گرفته است.

به گزارش ندای گیلان،مجید فاریابی ، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان در نشست کمیته انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با اشاره به سومین سال اجرای شیوه نوین در انتخاب مدیران مدارس گفت: در سال تحصیلی آینده، صلاحیت ۵۲۶ داوطلب برای شرکت در آزمون انتخاب مدیران برای تصدی مدیریت ۲۶۴ مدرسه استان مورد تأیید قرار گرفته است.

وی افزود: داوطلبان ۳۴ شهر و منطقه استان تا ۱۵ اردیبهشت فرصت داشتند که با ورود به سامانه ltms اعلام آمادگی کنند که در این مقطع ۵۵۳ نفر ثبت نام کردند که در نهایت براساس ضوابط صلاحیت ۵۲۶ نفر تأیید شد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت کسب حدنصاب نمره در این آزمون که شامل: سوابق عملکرد (۲۰۰ امتیاز)، آزمون حضوری الکترونیکی (۲۰۰ امتیاز) و مصاحبه (۴۰۰ امتیاز) است گفت: ضروری است داوطلبان حداقل ۶۰ درصد امتیاز و یا بالاترین نمره آزمون حضوری را کسب کنند.

فاریابی ، با بیان اینکه آزمون انتخاب و انتصاب مدیران در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌شود، افزود: با برپایی این آزمون، مدیریت ۱۳۱ مدرسه ابتدایی، ۵۴ مدرسه دوره اول و ۷۹ مدرسه دوره دوم متوسطه استان گیلان تعیین تکلیف می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون انتخاب مدیران در ۲۶ خرداد، گفت: انجام مصاحبه تخصصی بعد از اعلام نتایج، استعلام از حراست در نیمه دوم تیر، اعلام نتایج نهایی در نیمه اول مرداد و سرانجام صدور ابلاغ انتصاب در نیمه دوم مرداد از مراحل مختلف فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران جدید است.

رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان ، با بیان برخی شرایط داوطلبان تصدی مدیریت مدارس افزود: سنوات خدمت متقاضیان در این هنگام تا شهریور امسال باید حداقل ۴ سال تا بازنشستگی فاصله داشته باشد (لیسانس حداکثر ۲۶ سال و فوق لیسانس و دکتری بیشینه سابقه ۳۱ سال) که حداکثر سن فرد نیز ۴۵ سال تمام باید باشد.

فاریابی تصریح کرد: طرح انتخاب و انتصاب مدیران صرفاً در مدارس دولتی (مقاطع مختلف) اجرا می‌شود و شامل مدارس غیردولتی نمی‌شود.