مصرف بنزین موتور در استان گیلان از چهارشنبه ۲۵/۱۲/۹۵ تا صبح روز ۶/۱/۹۶ مجموعاً ۳۵ میلیون و ۳۹۸ هزار لیتر اعلام می شود که بیشترین مصرف مربوط به روز یکم فروردین و معادل چهار میلیون و ۳۴۰ هزار لیتر است .

به گزارش ندای گیلان، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان گفت: بیشترین میزان مصرف بنزین معمولی مربوط به ناحیه مرکزی ( رشت ، شفت  و سایر توابع ) با ۱۲ میلیون و ۳۴۷ هزار لیتر و پس از آن ناحیه لاهیجان ( لاهیجان ، آستانه ، لنگرود و سیاهکل ) با هفت میلیون و ۳۳۵ هزار لیتر است .

همچنین طی این مدت دو میلیون و ۳۲۲ هزار لیتر بنزین سوپر ، هفت  میلیون و ۴۷۰ هزار لیتر نفتگاز و یک میلیون و ۳۷۳ هزار لیتر نفت سفید در استان گیلان توزیع شده است .
ارسال ۱۹ میلیون و ۷۶۵ هزار لیتر ( ۱۴ میلیون و ۳۹۷ هزار لیتر بنزین معمولی ، دو میلیون و ۹۶۵ هزار لیتر نفتگاز و دو میلیون و ۴۰۳ هزار لیتر نفت سفید ) فرآورده های نفتی به مناطق همجوار نیز از جمله فعالیت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان در ایام تعطیلات نوروزی ۹۶ است .
گفتنی است شهرستانهایی که در یازده روز ابتدای سال جدید از منطقه گیلان دریافت فرآورده داشته اند عبارتند از چالوس ، تنکابن ، رامسر ، زنجان ، قزوین و اردبیل که در این میان تنکابن با چهار میلیون و ۶۱۴ هزار لیتر بیشترین مقدار بنزین و چالوس با یک میلیون و ۹۳۶ هزار لیتر بیشترین مقدار نفتگاز را به خود اختصاص داده است .