فرماندار شهرستان رشت، گفت: بیش از ده ها هزار واحد مسکن روستائی در گیلان نوسازی شده که 30 هزر واحد نیز در شهرستان رشت تحت پوشش این سیاست اجرایی قرار گرفته است.

ندای گیلان:فرماندار شهرستان رشت، گفت: بیش از ده ها هزار واحد مسکن روستائی در گیلان نوسازی شده که 30 هزر واحد نیز در شهرستان رشت تحت پوشش این سیاست اجرایی قرار گرفته است.

سید عیسی مهدوی با اشاره به وضعیت روستاهای شهرستان رشت، گفت: روستاهای گیلان در بحث زیر ساخت های بهداشتی، درمانی وآموزشی و پرورشی نیاز های ضروری و جدی دارند که در راستای رفع این کمبود ها و خلاء ها قدم هایی برداشته شده است.

وی بهسازی اراضی کشاورزی و شالیزار های کشت برنج را از جمله سیاست های فرمانداری در حوزه کشاورزی گیلان برشمرد و تصریح کرد: بهسازی سیاستی ریشه ای در رفع کمبود های زیر بنایی در روستاهای شهرستان رشت تلقی می شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به سیاست مقاوم سازی مسکن های روستایی در گیلان و اجرای طرح هادی روستایی و بهسازی در تشریح اجرای این سیاست در شهرستان رشت، اضافه کرد: اینگونه اقدامات در مقاوم سازی روستاها سیاستی اورژانسی و مهم بوده است زیرا بخش عمده ای از بافت رؤسایی این استان فرسوده بوده است.

وی در ادامه این مطلب افزود: بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستائیان طرح خوبی به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای سامان بخشی به سکونت گاه های روستائی است.

مهدوی با استناد به بیانات امام راحل و فرموده های مقام معظم رهبری در راستای ایمن سازی روستائیان در ابعاد مختلف، با تشریح این سیاست در دیار گیلان و شهرستان رشت، ابراز کرد: بیش از ده ها هزار واحد مسکن روستائی در گیلان نوسازی شده که ۳۰ هزار واحد نیز در شهرستان رشت تحت پوشش این سیاست اجرایی قرار گرفته است.

دیار باران