استان گيلان با پتانسيل بالاي خود در جذب سرمايه گذار مي تواند در آينده اي نزديك به يكي از استان هاي مطرح كشور تبديل شود و اين مهم نيازمند مديريتي جهادي در استان مي باشد.

ندای گیلان،یاداشت:وقتي صحبت از طبيعت و زيبايي مي شود بي شك استان گيلان با طبيعت بكر و زيباي خودش در ذهن تداعي مي كند.استاني كه درختان هيركاني آن با هزاران سال قدمت به زيباييهاي آن افزون مي كند.
مكاني خوش آب و هوا كه سالانه مقصد ميليون ها مسافر ايراني و خارجي است.
تراکم جمعیت در این استان با ۱۷۷ نفر در هر کیلومترمربع جایگاه سوم را در ایران دارد.
این استان به واحد جغرافیایی جنوب دریای خزر تعلق دارد و با استان های اردبیل در غرب،  مازندران در شرق، زنجان در جنوب و کشور آذربایجان و با دریای خزر در شمال ،هم مرز و همسایه است.
تعدد قومی و گوناگونی لهجه هاي گيلانيان در نوع خود از ديگر  شاخص هاي اين استان بشمار ميرود.
همچنين آداب و رسوم و سنت هاي مردم اين ديار  تاكنون توجه هاي زيادي را به خود جلب كرده.
پروفسور سميعي، پروفسور فضل الله رضا ، ميرزاكوچك خان جنگلي،شيون فومني،انوشيروان روحاني و صدها تن از مشاهير كشوري ديگر در اين استان چشم به جهان گشوده اند كه نامشان تا ابد در افكار باقي خواهد ماند.
در راس مديريتي گيلان استاندار آن دكتر محمد علي نجفي قرار دارد ، فردي با تعصب كه تمام تلاش خود را براي هرچه بهتر كردن استان به كار گرفته و اكنون بسياري از مديران كشوري او را به عنوان الگويي نام مي آورند كه اين امر نشان از  مديريت قوي و  بي نقص دكتر نجفي دارد.
وي اعتقاد دارد بايد زحمات و تلاشهاي مديران شهري و استاني ديده شود و از اين ظرفيت ها بايد در جهت هرچه بهتر كردن استان استفاده كرد.
شايان ذكر است كه استان گيلان با پتانسيل بالاي خود در جذب سرمايه گذار مي تواند در آينده اي نزديك به يكي از استان هاي مطرح كشور تبديل شود و اين مهم نيازمند مديريتي جهادي در استان مي باشد.
رشت شهر باران هاي نقره اي مركز استان گيلان از شهر هاي با تمدن و تاريخي كشور محسوب مي شود .شهري كه مدتي بود در حسرت يك جهش مثبت رها شده بود تا اينكه مديري جوان و توانمند سكان آن را در دست گرفت.
دكتر ثابت قدم شهردار خوش ذوق رشت با در  دست گرفتن مديريت شهري رشت توانست نفس تازه اي به رشت و مردم آن هديه دهد،نفسي كه شايد ابتدا با مخالفت هاي زيادي همراه بود اما اكنون ثمره تلاش و زحمت او بر كسي پوشيده نيست.
ناگفته نماند شهر رشت اكنون به عنوان شهر خلاق خوراك در يونسكو ثبت شده و اين امر خود قدمي مثبت در امر برندسازي كلانشهر رشت در زمان مديريت دكتر ثابت قدم محسوب مي شود.
رشت به عنوان يك شهر تاريخي آثار زيادي از خود به جاي دارد كه ديدن آنها خالي از لطف نيست.باغ سردار محتشم،محله خواهر امام رشت،ميدان مركزي شهر رشت،عمارت كلاه فرهنگي،آرامگاه ميرزاكوچك خان از جمله مناطقي است كه مقصد مسافران بسيار زيادي است.
با اين همه توصيف و پتانسيل اكنون استان گيلان و بخصوص مركز آن رشت نيازمند محبت و توجه اي بيشتري است تا به جايگاه واقعي خودش برسد .جايگاهي كه بي شك با مديريت  چنين مديراني قدرتمند در آينده اي نزديك شاهد آن خواهيم بود.