نماینده مردم رشت و خمام در مجلس گفت: اولویت‌های آموزش عالی در استان احصا و باید علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد رضا احمدی سنگری در نشست رؤسای دانشگاه‌های گیلان و مسؤولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به اینکه در این نشست حل مشکلات کشور نیازمند روحیه جهادی است، اظهار کرد: گیلان در مقایسه با دیگر استان‌ها در حوزه آموزش وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند این است تا متخصصان و دانشمندان در این حوزه ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه در شورای آموزش عالی استان اولویت‌ها باید تبیین و از نظرات عالمان و نخبگان در این نشست‌ها بهره‌مند شد، افزود: در استان ظرفیت‌های علمی و آموزشی بسیاری داریم که باید از آنها بهره‌مند شویم، اولویت‌های آموزش عالی در استان احصا و باید علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت هر ۱۳ نماینده استان در رفع چالش‌ها و تقویت ساختار حوزه آموزش عالی بهره‌مند شد، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی، اقتصاد دریا محور و نساجی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که نیازمند اقدامات ارزشمند در حوزه آموزش عالی است.

احمدی با تاکید بر اینکه باید از نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد در دانشگاه بهره‌مند شد، تصریح کرد: خیلی مهم است که تولید علم کارآمد باشد، علمی مفید است که در راستای پیشرفت کشور، انقلاب و نظام باشد و این امر با تربیت نیروهای کارآمد محقق می‌شود.

دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه دانشگاه باید در تصمیم‌سازی‌های استان حرف اول را بزند، افزود: باید برخی تصمیم‌گیری‌های استان را به دانشگاه بسپاریم، طرح و پیشنهادها در راستای مهارت‌افزایی دانشجویان و اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی باید از پژوهش‌های دانشگاهیان باشد.

کد خبر 6099898