معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت:در اسفند ماه سال گذشته میزان مصرف روزانه مردم استان گیلان، بیمارستان و مراکز درمانی تا ۵۰۰ هزار عدد بود این در حالی است که امروز مصرف مردم بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار عدد است.

به گزارش ندای گیلان،آرش فرزام صفت امروز (شنبه) در حاشیه بازدید یکی از واحدهای تولید ماسک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه در حال حاضر ۵ هزار عدد ماسک در روز تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نبود مواد اولیه یکی از مهم‌ترین مشکلات این واحد تولیدی، افزود: در صورت تأمین مواد اولیه این واحد تولیدی ظرفیت افزایش تولید ۴۰ تا ۵۰ هزار عدد در روز را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به بهره گیری از توان داخلی در راه اندازی این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا مشکل این واحد در زمینه تأمین مواد اولیه و پارچه را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از فردا استفاده از ماسک در مجامع عمومی و مسقف اجباری است طبیعتاً با افزایش حجم تقاضا در این زمینه مواجه خواهیم بود لذا نیازمند افزایش تولید ماسک در استان هستیم لذا امیدواریم بتوانیم همه نیازهای مردم را در داخل استان تأمین کنیم.

فرزام صفت با بیان اینکه مصرف روزانه مردم استان بستگی به نوع فرهنگ و بیماری کرونا و اطلاع رسانی دارد، افزود: در اسفند ماه سال گذشته میزان مصرف روزانه مردم استان گیلان، بیمارستان و مراکز درمانی تا ۵۰۰ هزار عدد بود این در حالی است که امروز مصرف مردم بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار عدد است.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین ماسک در استان و در سطح داروخانه‌ها با مشکلی مواجه نیستیم مشکلاتی در تأمین مواد اولیه وجود دارد که در تدارک از اینکه این مشکلات نیز برطرف شود.