دوم آذر امسال ساکنان ساختمانی در پایتخت با پلیس تماس گرفتند و گفتند که از چند روز قبل از خانه همسایه‌شان بوی تعفن به مشام می‌رسد.

به گزارش ندای گیلان، دوم آذر امسال ساکنان ساختمانی در پایتخت با پلیس تماس گرفتند و گفتند که از چند روز قبل از خانه همسایه‌شان بوی تعفن به مشام می‌رسد.

با توجه به مشکوک‌ بودن ماجرا و احتمال وقوع جنایت، تیمی از مأموران راهی ساختمان مورد نظر شدند. آنطور که همسایه‌ها می‌گفتند، منشأ بوی تعفن از آپارتمان مردی بود که سال‌ها تنها زندگی می‌کرد اما به‌تازگی پسری جوان مرتب به خانه او رفت‌وآمد داشت. با این حال، چند روزی می‌شد که نه از مرد همسایه خبری بود و نه جوانی که به‌نظر می‌آمد هم‌خانه‌اش بود.

در این شرایط مأموران با دستور قضایی وارد خانه شدند و چشمشان به جسد خونین صاحبخانه افتاد. وی با ضربات چاقو به قتل رسیده و چند روزی از مرگش می‌گذشت. گزارش این حادثه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و گروهی از مأموران تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند. مظنون اصلی پرونده پسر جوانی بود که رفت‌وآمد زیادی به خانه مقتول داشت.

نام وی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه مشخص شد متهم اهل کشور افغانستان بوده و به اتهام اقامت غیرقانونی بازداشت شده است. وی برای بازجویی به دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در تحقیقات به قتل اقرار کرد. او که جوانی ۲۵ ساله است، گفت: ۶ سال قبل، ‌قاچاقی و برای کار به ایران آمدم و در کارگاه ساختمانی با مقتول آشنا شدم. او وقتی دید جایی برای زندگی ندارم، اجازه داد که هرازگاهی به خانه‌اش بروم. همیشه از من حمایت می‌کرد اما روز حادثه به‌خاطر یک شوخی با هم درگیر شدیم و جانش را گرفتم.

وی گفت: آن شب که خانه مقتول بودم، او به شوخی به من توهین کرد اما ناراحت شدم و جوابش را دادم. همین باعث شد که هر دو عصبانی و با هم گلاویز شویم. من نتوانستم خشم خودم را کنترل کنم و با چاقو جانش را گرفتم. پس از قتل فرار کردم. مدتی در پارک می‌خوابیدم تا اینکه پلیس به جرم اقامت غیرقانونی در ایران دستگیرم کرد و لو رفتم.

بنا بر این گزارش، متهم به قتل برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

 

منبع