مراسم عزاداری دربعدظهر روز عاشورا در منزل شهردار تالش به سبک و سیاق خاصی برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از تالش،مراسم عزاداری دربعدظهر روز عاشورا در منزل شهردار تالش  به سبک و سیاق خاصی برگزار شد.

در این رسم 50 مردم عزادار با پوشیدن لباس های عربی و برپایی عزاداری،به تاسی از قبیله بنی السد می کنند.

گفتنی است این رسم کهن،سالیان زیادی است در خانواده ی “حسن محمدپور”برگزار می شود و امسال  بیش از پیش مورد توجه ویژه مردم تالش قرار گرفته است.

شهردار تالش در حاشیه این مراسم به خبرنگار ندای گیلان گفت:دسته سنتی عرب ها با بیش از 50 سال قدمت،هرساله در بعدظهر عاشورای  برگزار میشده بنده هم این افتخار را دارم  همپچنان ادامه دهنده این سنت و برگزارکننده این مراسم باشم.

وی افزود:در این مراسم عزاداران  با پوشیدن لباسهای عربی و به تسی از قبیله بنی اسد که بعد از واقعه روز عاشورا نسبت به دفن شهدای کربلا اقدام میکنند، سوگواری آیینی را هرساله در شهر تالش برگزار می کنند.

محمدپور با تصریح بر اینکه، این مراسم درسالهای قبل در شهرتالش فقط ازهمین خانه برگزار میشد بیان داشت:  امروز خوشبختانه برنامه مشابه دیگری در شهرستان برگزار می شود و خوشبختانه شاهد استقبال مردم از این مراسم هستیم.

وی گفت:اومیدوارم همین برنامه که بیش از 50 سال است افتخار برگزاری و نوکری اقا امام حسین  را نصیب ما کرده است توسط آیندگان هم حفظ و گسترش داده شود.

شهردار تالش در پایان بیان داشت:اگر فرزندان ماهم لیاقت این را داشته باشند حتما باید این مراسم ادامه بدهند و این امتیازیست که نصیب هر کسی نمیشود.