در پی حمله گرگ به یک دختربچه روستایی و قتل وی،مسئول محیط زیست منطقه از مردم خواسته کودکانشان را به کوچه نفرستند تا گرگ ها بخاطر گرسنگی توله هایشان آنها را شکار نکنند!

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایرنا،سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجار گفت: یک قلاده گرگ به یک کودک ۴ ساله اهل روستای زینل از توابع این شهرستان حمله کرد و موجب مرگ او شد.

علی اصغر هدایت زاده اظهار داشت: در پی اطلاع از حمله یک قلاده گرگ به یک کودک چهار ساله اهل روستای زینل از توابع شهرستان، جست و جو برای یافتن این دختر بچه آغاز ولی ساعتی بعد جسد بی جان او در چند کیلومتری منطقه پیدا شد.

وی ادامه داد: پایش منطقه توسط محیطبانان و اهالی روستا در پی یافتن رد پای این گرگ درنده و مهاجم آغاز شده ولی هنوز موفق به دام انداختن این گونه جانوری نشده‌اند.

هدایت زاده افزود: تلاش‌ها برای یافتن این گرگ از زمان وقوع حادثه با همکاری مردم و تعدادی از شکارچیان در دستور کار محیط زیست قرار گرفته که امیداوریم پیش از وقوع حادثه دیگری این حیوان درنده به دام بیفتد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه حمله این گرگ در روستا و مقابل درب خانه این دختر خردسال اتفاق افتاده است از اهالی این روستاها خواسته ایم مواظب کودکان خود باشند و آنها را تنها در کوچه پس کوچه‌های روستا رها نکنند چرا که احتمال حمله گرگ‌ها به انسان ها از فرط گرسنگی و تغذیه توله‌های شان وجود دارد.

سرپرست حفاظت محیط زیست بیجار یادآور شد: مسئولان محیط زیست از اتفاقی که برای این خانواده روستایی افتاده است متاسف هستند و تمام تلاش خود را جهت تأمین رفاه و آسایش مردم منطقه بکار خواهند بست.

وی تاکید کرد: محیط بانان شهرستان به صورت شبانه روزی در مناطق حساس به منظور جلوگیری از هجوم این حیوانات وحشی و درنده، مشغول گشت زنی و کنترل هستند و تلاش برای به دام انداختن گرگ درنده با جدیت ادامه دارد.

هدایت زاده به روستاییان توصیه کرد از سپردن گله‌ها به کودکان و افراد کهنسال خودداری کنند و در حین چرای دام‌ها از سگ نگهبان گله استفاده کنند همچنین از دهیاران روستاها نیز خواسته نسبت به تعیین و معرفی مکان مناسب جهت دفن زباله‌های روستایی اقدام و از پراکنده شدن زباله‌ها در اطراف روستاها جلوگیری به عمل آورند چرا که مکان مناسبی برای تغذیه سگ‌های ولگرد و سایر حیوانات درنده است.