مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت گفت: برای هشتمین سال متوالی مراسم روز جهانی ساعت زمین هم زمان با سایر نقاط دنیا ساعت ۲۰:۳۰ روز دهم فروردین در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان،طیبه بینا مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت اعلام کرد: برای هشتمین سال متوالی مراسم روز جهانی ساعت زمین در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹ مصادف با ۱۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به وقت محلی ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ برگزار می‌‌ شود.

بینا افزود: شعار برنامه امسال مراسم روز جهانی ساعت زمین «تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد» است.

مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت با اشاره خاموشی ساختمان ساعت شهرداری رشت در مراسم روز جهانی ساعت زمین تصریح کرد: بدون تردید خاموشی نمادین المان های مهم شهری همزمان در سراسر جهان به مدت یک ساعت نشانه اهمیت کاهش مصرف انرژی در جهان است.

وی اذعان داشت: در هشت سال برگزاری برنامه ساعت زمین در ایران مشارکت مردم و مسئولان رو به گسترش بوده و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۰ شهر و کلانشهر از سراسر ایران به این طرح پیوستند.

بینا اضافه کرد: «تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد» شعار برنامه امسال بوده و در واقع بهترین راهکار مدیریت کاهش مصرف، استفاده مجدد آن است و همچنین با توجه به محدود بودن منابع زمین، خلق ایده برای استفاده دوباره از وسایل قدیمی یکی از روشهای کارآمد در کاهش تولید انرژی و استفاده مجدد است.

وی در پایان با قدردانی از پیگیری و سیاست گذاری های کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: برنامه ساعت زمین سال ۲۰۱۹ مصادف با دهم فروردین ۱۳۹۸ با مشارکت گسترده خانواده شهرداری جهت کاهش مصرف انرژی، پررنگ‌‌تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.