مدیرکل گمرک آستارا گفت:از ابتدای امسال تاکنون 735 هزار و 119 تن کالا به ارزش بیش از 456 میلیون و 331 هزار دلار از مرز آستارا صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 50 درصد بیشتر است.
به گزارش ندای گیلان،کریم رسولی مدیرکل گمرک آستارا در نشست خبری با خبرنگاران گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۷۳۵ هزار و ۱۱۹ تن کالا به ارزش بیش از ۴۵۶ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار از مرز آستارا صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد بیشتر است.
کریم رسولی افزود : میوه ، تره بار ، محصولات پلاستیکی ، سرامیک و مصنوعات فلزی عمده کالاهای صادراتی در این زمان بود که با ۲۲ هزار و ۸۴۹ کامیون ، ۳ هزار و ۵۰۰ واگن و ۹۷ کشتی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شدند.
وی با بیان اینکه از لحاظ پذیرش اظهارنامه صادراتی رتبه سوم کشور را داریم گفت: این بالاترین رتبه صادرات در تاریخ گمرک آستارا است.
وی اضافه کرد : از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۵ هزار و ۶۰۰ تن کالا شامل چوب ، گوشت و غلات به ارزش بیش از ۱۳۷ میلیون و ۶۴۶ هزار دلار از مرزهای ۳ گانه آستارا با ۸۸۶ کامیون ، ۳ هزار و ۳۲۰ واگن و ۳۱ کشتی به کشور وارد شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۹ درصد و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد کاهش داشت.
مدیر کل گمرک آستارا از کمبود ۱۰۰ درصدی نیروی انسانی در اداره کل گمرک آستارا ابراز تاسف کرد و افزود : باید حداقل ۱۴۰ پست سازمانی در گمرک این شهرستان داشته باشیم.
کریم رسولی با اشاره به روند طرح بهسازی محوطه گمرک گفت : این طرح با ۳ باند ورودی ترانزیت ، ۳ باند خروجی از درب مرزی تا درب ساحلی و ظرفیت ۵۰۰ کامیون با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال ساخت است و در مسیر باندهای این محوطه ، ابزار کنترلی پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد : همچنین ۴ باسکول با ظرفیت ۸۰ تن نیز برای ارائه خدمات در کمتر از یک سال به بهره برداری خواهد رسید.
صداوسیما