رئیس اتاق اصناف استان گیلان با تاکید بر اینکه کشور از شرایط فعلی اقتصادی خارج خواهد شد گفت: دولت باید با حمایت از اصناف نسبت به رشد اشتغال در این واحدها و تحقق امنیت پایدار اقدام کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دوره پیشرفته دانش افزایی گازهای ۴۱۰ در سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی توسط اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی شهرستان رشت عصر امروز در سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکز گیلان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه که بیش از ۵۰ نفر از تعمیرکاران لوازم خانگی شهرستان رشت حضور داشتند، ابراهیم ضمیری مفید رییس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی شهرستان رشت ضمن خیرمقدم به حاضرین و اساتید شرکت کننده در این دوره و قدردانی از توجه ویژه و همکاری گسترده رییس اتاق اصناف مرکز گیلان در برگزاری دوره فوق گفت: دنیا در سالهای اخیر توجه خاصی به آموزش های تخصصی معطوف داشته و جهانیان بر این باورند که این آموزش ها یکی از راههای تربیت نیروی انسانی متخصص و ابزار مهمی در ارتقاء کیفیت خدمات ، محصولات و ابداع و نوآوری است .
وی افزود: برگزاری کارگاه ها و دوره های دانش افزایی با هدف ارتقاء توانمندی های فنی و علمی اعضای اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی در موضوعات مختلف زمینه ساز رشد اتحادیه بوده و نباید در این زمینه غفلت کرد .
ضمیری ادامه داد: سیاست اتحادیه نیز برگزاری چنین کارگاه ها و دوره هایی در طول سال در تخصص های مختلف برای اعضای اتحادیه می باشد .

رئیس اتاق اصناف گیلان: کشور از شرایط فعلی اقتصادی خارج خواهد شد

در ادامه این دوره جلال الدین محمد شکریه رییس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به برگزاری سه دوره آموزشی توسط اتحادیه تعمیرکاران اتومیبل، فرش دستبافت و اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی طی چند روز اخیر به توجه ویژه قانون نظام صنفی به امر آموز اشاره کرد و گفت: در شرایط اقتصادی فعلی کشور، آموزش و انتقال آموخته ها باید در سرلوحه کار ما قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه کشور از شرایط فعلی اقتصادی خارج خواهد شد تصریح کرد: اصناف باید به علم روز مجهز شوند.
نائب رییس اول اتاق اصناف کشور، ایجاد آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی توسط اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی را بسیار مهم توصیف کرد و بیان داشت: الفبای آموزش زمانی رخ می دهد که توسط صاحبان واحدهای صنفی و بصورت انتقال آموخته ها و تجارب انجام شود.
شکریه، اشتغال در اصناف را پایدار عنوان کرد و از دولت و مجلس خواست تا با اعطای سوبسیدهای لازم در بخش تامین اجتماعی، دارایی و اداره کار و حمایت از اصناف نسبت به رشد اشتغال در این واحدها و تحقق امنیت پایدار اقدام نمایند.