کشف حجاب خانم مجری، درگیری ها برای برگرداندن استراماچونی، صبحت های جنجالی اکبر عبدی ،هدیه های نجومی پناهیان و چند مطلب دیگر از پربازدیدترین پست های فضای مجازی در هفته گذشته بود.
ندای گیلان:پربازدیدهای هفته در فضای مجازی چه بود و مردم به دنبال چه چیزی بودند؟این هفته طبق روال هر هفته هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با هم مرور می کنیم.

 

 

۷ مقاله پر بازدید از ویکی پدیا

نوید افکاری: این فرد که بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط قوه قضاییه به جرم قتل در بازداشت بوده روز ۶٫۲۶ به درخواست اولیای دم قصاص شد.
آیت ا… یوسف صانعی: این مرجع تقلید که به دلیل شکستگی استخوان لگن در بیمارستان‌ بستری شده بود، متاسفانه در حین دیالیز در ۲۲ شهریور از دنیا رفت.
مختارنامه: بازپخش سریال مختارنامه که امسال از شبکه های آی فیلم و تماشا انجام می شود، مثل همیشه مورد استقبال قرار گرفته است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: انتخابات آمریکا ۱۳ آبان برگزار می شود یعنی کمتر از ۵۰ روز، هرچه به این رویداد نزدیک تر می شویم، مردم درباره آن جست وجوی بیشتری دارند.
حبس تعزیری: این واژه بعد از محکومیت طبری به ۳۱ سال حبس تعزیری پر بازدید شد. این نوع حبس برای جرایمی در نظر گرفته می‌شوند که ریشه شرعی دارند اما مجازات معینی در شرع برای آن‌ها تعیین نشده‌است. حبس تعزیری بر خلاف حبس تعلیقی اجرا می شود و نوعی تأدیب به‌شمار می‌آید که طبق ماده ۱۶ قانون مجازات اسلامی به نظر حاکم واگذار شده‌است.
شارلی ابدو: بعد از اقدام اهانت آمیز مجله فرانسوی «شارلی ابدو» و انتشار مجدد کاریکاتور موهن   پیامبر اعظم(ص) در هفته های اخیر بسیاری این اقدام مجله فرانسوی را محکوم کرده اند.
این هفته یک مقاله غیر اخلاقی پربازدید شد.

 

۷ هشتگ داغ توئیتر از دیتاک

#استراماچونی_را_برگردانید: این هشتگ همچنان داغ است و هواداران درخواست بازگشت استرا به تیم شان را دارند. این در حالی است که خود این مربی مذاکره با استقلال را تکذیب کرده است.
بعد از اعدام نوید افکاری که به جرم قتل بازداشت بوده و به درخواست اولیای دم ۲۱ شهریور قصاص شد، برخی از خارج نشین ها از او حمایت کردند.
#جریان_تحریف: با حمایت همه جانبه رسانه های آن ور آبی از نوید افکاری این هشتگ در توئیتر به راه افتاد. کاربران با به راه انداختن این هشتگ از دفاع کورکورانه و بی گناه جلوه دادن یک قاتل در رسانه های غربی که خودش به جرمش اعتراف کرده، نوشتند.
#ما_ملت_امام_حسینیم(ع): از روزهای ابتدایی محرم این کلام شهید سلیمانی به عنوان هشتگ داغ مورد استقبال بسیاری از کاربران توئیتر  قرار گرفته است.
#تحریم دارویی: بحث تحریم دارویی این روزها در فضای مجازی حسابی داغ شده، به طوری که کاربران با انتشار پست‌هایی در این خصوص این اقدام خصمانه علیه مردم ایران را محکوم کردند. کاربران در اعتراضات خود نوشتند که تحریم دارویی، ذات پلید و دشمن ستیز آمریکا علیه کشورمان را بیش از پیش آشکار کرد.
#پناهیان: واکنش پناهیان به شراکتش با یک فرد متمول و شایعاتی درباره خانه اش این هشتگ را داغ کرد. او گفته بود: «من یک واحد آن خانه را بیشتر ندارم آن هم با هدیه رفقا.»
#ایران: این هشتگ هم از آن مواردی است که در بسیاری از اوقات توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۷ واژه فارسی پرجست وجو در گوگل

کریم آتشی و مرجانه گلچین: چهارشنبه هفته پیش   در خبرها آمده بود، کریم آتشی همسر سابق مرجانه گلچین با شلیک  گلوله از اسلحه کلاشینکف همسایه اش را به قتل رسانده است. هرچند در زمان این قتل کریم آتشی و مرجانه گلچین از هم جدا شده بودند اما بسیاری نام این دو را در کنار هم آوردند که موجب ناراحتی مرجانه گلچین هم شده بود.
ثبت نام و قرعه کشی ایران خودرو: همچنان اختلاف های نجومی خودرو از کارخانه تا بازار باعث شده که  بسیاری برای ثبت نام به سایت های فروش خودروسازها مراجعه کنند و در آخرین مرحله که سه شنبه قرعه کشی آن انجام شد ۲۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که تنها به ۱۶ هزار نفر خودرو رسید!
مریم میرزاخانی: به نظر می رسد حذف تصویر نقاشی دختران از جلد کتاب ریاضی سال سوم دبستان باعث شده نام این دانشمند موفق ایرانی که ۲۳ تیر سال ۹۶ و در سن ۴۰ سالگی به دلیل سرطان از دنیا رفته پر جست وجو شود.
اخبار بورس: هرچند چند روزی است که شاخص بورس افزایشی است و سبز اما به دلیل ریزش های پیشین، بسیاری از فعالان بورس برای رصد اخبار بورس به سراغ گوگل رفتند.
تخم مرغ: تخم مرغ این روزها مانند دلار و طلا هر روز قیمتش تغییر می کند و هر لحظه بالا و بالاتر می رود.
نام یک خانم که به تازگی کشف حجاب کرده و سابقه فعالیت در رادیو و شبکه سوم سیما را هم داشته مورد جست وجو قرار گرفت.

 

۷ پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی

 

۱٫ ۳۱ سال حبس برای طبری
۳٫۲۱ میلیون بازدید در ۱۱۶۶ کانال، تاریخ انتشار: ۶٫۲۲
۲٫ اعلام نتایج کنکور سراسری در هفته اول مهر
۳٫۰۸ میلیون بازدید در ۱۴۹۲ کانال، تاریخ انتشار: ۶٫۲۲
۳٫ پایان رسیدگی به پرونده روح ا… زم
۲٫۸ میلیون بازدید در ۸۴۴ کانال، تاریخ انتشار: ۶٫۲۵
۴٫ عضو ستاد ملی کرونا: روی واکسن کرونای تولید داخل زیاد حساب باز نکنید
۲٫۶۱ میلیون بازدید در ۶۵۱ کانال، تاریخ انتشار: ۶٫۲۱
۵٫ سکه به مرز۱۳ میلیون رسید
۲٫۵۸ میلیون بازدید در ۸۴۳ کانال، تاریخ انتشار: ۶٫۲۴
۶٫ شناسایی ۲۰۶۳ بیمار جدید کرونایی در ۲۱ شهریور
۲٫۵۴ میلیون بازدید در ۱۱۴۷ کانال، تاریخ انتشار: ۶٫۲۱
۷٫ اکبر عبدی: ۲۵سال معتاد به تریاک بودم!
۲٫۵۱ میلیون بازدید در ۱۱۵۹ کانال، تاریخ انتشار:۶٫۲۲

خراسان