فرمانده نیروی انتظامی تالش از کشف ‎۳۶ قلم انواع شیء عتیقه با قدمت سه هزار سال در این شهرستان خبر داد

به گزارش نداي گيلان: سرهنگ عباس اسماعیلی گفت: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر خرید و فروش اشیاء عتیقه توسط فردی، ماموران پلیس با انجام تحقیقات، ضمن اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضائی متهم را در حین فروش اشیاء عتیقه به دو نفر دیگر در یکی از روستاهای این شهرستان دستگیر کردند.
سرهنگ اسماعیلی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳۶ عدد انواع اشیاء عتیقه شامل پنج عدد کاسه استوانه ای شکل در ابعاد مختلف، دو عدد انگشتر نگین دار، یک عدد سکه طلایی رنگ، یک عدد دستبند طلایی رنگ، یک عدد دستبند فلزی، چهار عدد گوشواره در ابعاد مختلف و یک حلقه انگشتر کوچک کشف شد.
وی همچنین دو رشته تسبیح، سه عدد آویز یا زنگوله، یک عدد سرمه دان، پنج عدد بلور شیشه ای در ابعاد مختلف، دو عدد مهره خمیر شیشه ای، یک عدد مهره طلایی رنگ شکسته شده، دو عدد درفش فلزی به شکل بز، یک عدد مجسمه سفالی بز که قسمت سر آن شکسته شده بود ، دو عدد شمعدان فلزی و دو عدد شمشیر فلزی را از دیگر اشیاء عتیقه کشف شده از این متهمان ذکر کرد.
فرمانده انتظامی تالش قدمت اشیاء عتیقه کشف شده را طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی سه هزار سال قبل از میلاد ذکر و اضافه کرد: ارزش اقتصادی تقریبی اشیاء کشف شده دو میلیارد ریال می باشد.
وی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت قاچاقچیان اشیاء عتیقه، مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
شهرستان تالش در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.