لاهوتی با بیان اینکه کسری ۴۰۰ هزار تن برنج بهانه‌ای است برای حفظ منافع واردکنندگان برنج گفت: به والله که تولید برنج درشمال کشور در دمای نزدیک به ۵۰ درجه به‌ رنج است و نه برنج.

به گزارش ندای گیلان،مهرداد لاهوتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس اظهارداشت: یکی از دلایل مخالفت من با حضور آقای حجتی در مدیریت وزارت جهاد کشاورزی، مدرک تحصیلی وی است. این جای سوال است که آقای حجتی با مدرک مهندسی راه و ساختمان رشته عمران در راس وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

نماینده مردم لنگرود افزود: حجتی قطعاً قیر، آسفالت و بتن را به خوبی می‌شناسد اما آیا می‌تواند در کشاورزی هم چنین تخصصی را داشته باشد. آیا واقعا قحط‌الرجال است که پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز فردی با مدرک دکتری رشته کشاورزی نمی‌توانیم برای این وزارتخانه انتخاب کنیم؟

لاهوتی ادامه داد: برای بررسی صلاحیت وزرا چهار عامل تعهد، تخصص، تجربه و تعامل دخیل هستند. هرچند که ایشان می‌تواند در تعامل و تعهد بالاترین نمره را بگیرد آیا در تخصص هم این ویژگی را دارند؟ سوابق کاری آقای حجتی نشان می‌دهد که ایشان سرپرست وزارت راه بودند. همچنین مدیریت هولدینگ عمرانی را برعهده داشتند و همچنین مسئولیت جهاد را برعهده داشت که رسالت عمرانی دارد.

عضو فراکسیون مستقلین با بیان اینکه حجتی عمرانی آن دوره در افکار مردم نقش بسته‌ است گفت: تقاضای من این است که به داد حوزه کشاورزی برسید. آقای حجتی در وزارت کشاوزی عملکرد موفقی نداشته است.

او ادامه داد: علت دوم مخالفت بنده با حضور آقای حجتی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم این است که قرار نیست وزرا برنامه‌ جدیدی را ارائه دهند و ماموریت آنها این است که برنامه‌هایی که مجلس به تصویب رسانده را بتوانند به اجرا برسانند و برنامه‌ای برای نحوه اجرا ارائه دهند.  هنوز پنج هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است. آقای حجتی چه اقدامی در این خصوص در چهار سال گذشته انجام داده‌اید؟

نماینده مردم لنگرود افزود: دستان چای‌کاران پینه بسته است و اگر شما وزرا و مسئولین با چای‌کاران شمال کشور دست بدهید پینه‌های دستان این چای‌کاران دست شما را می‌برد.  بخدا قسم که این حق چای‌کاران نیست که مطالبات آنها پرداخت نشود.

لاهوتی خطاب به حجتی اظهار داشت: آیا در طول چهار سال گذشته پول کشاورزانی که باغات آنها دچار سرمازدگی شد را پرداخت کردید؟ به جای اینکه مطالبات کشاورزان شمال کشور را بپردازید از ترکیه ومصر اقدام به واردات پرتقال کرده‌اید. آیا این است راه اداره کشاورزی کشور؟

نماینده مردم لنگرود اضافه کرد: آیا اینکه در بحث گندم به خودکفایی رسیده‌ایم واقعیت دارد شما می‌دانید که افرادی صاحب مناسب در دستگاه‌های دولتی منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می دهند و همین افراد گندم را با قیمت پایین‌تر به کشور وارد کردند و به وزارت کشاورزی فروختند.

وی با بیان اینکه شما در کاهش تعرفه برنج، گوشت، کره، موز کاهش تعرفه داشتید گفت: کاهش تعرفه واردات موز به نفع وزارت کشاورزی بود یا در راستای منافع واردکنندگان؟

لاهوتی با اشاره به ممنوعیت واردات برنج در تاریخ دهم تیرماه گذشته اظهار داشت: نیاز ما به برداشت و عرضه دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج است و در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج وارد بازار می‌شود اگر بنده شش ماه وزیر کشاورزی باشم می‌توانم این کسری ۴۰۰ هزار تنی را تامین کنم و داستان واردات برنج را ببندم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کسری ۴۰۰ هزار تن برنج بهانه‌ای است برای حفظ منافع واردکنندگان برنج گفت: به والله که تولید برنج درشمال کشور در دمای نزدیک به ۵۰ درجه به‌ رنج است و نه برنج.

لاهوتی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کنیم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

او با اشاره به تولید ابریشم در کشور اظهار داشت: در حالی که تولید ابریشم در کشور هزار و صد تن بود امروز به صد تن رسیده. حالا اگر این امکانات در کشور چین وجود داشت تولید را به ۱۰ هزار تن رسانده بودند.