سلمان شاه محمدی در نشست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه این استان در ایام نوروز بازارچه‌های نوروزی برپا کرده بود، اظهار کرد: گیلان در برپایی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی رتبه نخست کشوری را به دست آورده است.

ندای گیلان:سلمان شاه محمدی در نشست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه این استان در ایام نوروز بازارچه‌های نوروزی برپا کرده بود، اظهار کرد: گیلان در برپایی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی رتبه نخست کشوری را به دست آورده است.

وی کسب رتبه نخست گیلان را بر اثر ارزیابی‌های به عمل آمده عنوان کرد و گفت: در نوروز امسال 64 ایستگاه و بازارچه موقت رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برپایی 519 غرفه در نقاط مختلف این استان را از اقدام‌های نوروزی عنوان کرد و یادآور شد: غرفه‌های بازارچه صنایع‌دستی مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نوروز امسال بالغ بر 2 میلیارد و 365 هزار ریال صنایع دستی گیلان فروش رفته که نشانه استقبال بسیار خوب مسافران و گردشگران نوروزی استان بوده که نسبت به فروش حدود 20 میلیارد ریال نوروز سال 93 از محل فروش صنایع‌دستی و سوغات افزایش داشته است.

به گفته شاه‌محمدی در بازارچه‌های صنایع دستی گیلان تولیدات هنرهای سنتی هنرمندان و سوغات استان ارائه شد که مورد توجه گردشگران قرار گرفت.

وی برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی را فرصت مناسبی برای ارائه و معرفی توانمندی‌های استان در زمینه صنایع دستی و سوغات گیلان عنوان کرد.

نوروز امسال در 16شهرستان گیلان بازارچه صنایع‌دستی برای عرضه محصولات این استان به مسافران و گردشگران برپا شده بود.