مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت:مسافران اقامت کننده در استان اعم از اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت تعداد ۱.۲۵۷.۱۴۲ نَفَر - شب اقامت است که با کاهش ۶۰.۰۷- درصدی روبه رو بوده است.

دکتر شهرود امیرانتخابی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان از رشت در خصوص آمار مسافران ورودي و اقامت كننده از 27 اسفند تا روز گذشته اظهار داشت:در این مدت میزان وسايل نقليه ورودي به استان تعداد ۵۹۳.۶۳۷ خودرو بوده که نسبت به سال گذشته  با کاهش ۵.۵۸- درصدی روبه رو بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه مسافران ورودی (زمینی و هوایی) به استان تعداد ۲۶۵.۸۶۸۲ نفر بوده است افزود:این آمار نیز با کاهش ۹.۱۷- درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

وی بیان داشت:مسافران اقامت کننده در استان اعم از  اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت تعداد ۱.۲۵۷.۱۴۲ نَفَر – شب اقامت است که با کاهش ۶۰.۰۷- درصدی روبه رو بوده است.

امیرانتخابی با اشاره به اینکه در این مدت  ۸۵۸۶۵  نفر از  موزه ها ، بناهاي تاريخي و مراکز تفریحی و سرگرمی استان بازدید کرده اند افزود: این میزان نیز  کاهش ۸.۸۹- درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین با بیان اینکه در طی روزهای 27 اسفند تا 3 فروردین ماه سالجاری، استان گیلان در اقامت گردشگران خارجی 10/71 درصد رشد داشته است از رشد 71 درصدی اقامت گردشگران خارجی در استان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه در این مدت ۱۰۵۰ بازديد نظارتي از تاسيسات گردشگري انجام شده است تصریح کرد:این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته  با افزایش ۴.۰۶ درصدی همراه است.
وی در پایان گفتگو با ندای گیلان خاطرنشان کرد:درصد اشغال تخت تأسيسات اقامتي ثابت تحت پوشش این اداره کل ۶۷.۲۱ درصدی مي باشد.