مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به ورود بیش از دو میلیون مسافر به این استان، گفت: تاکنون اطلاعات بیش از ۶۷ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی گیلان ثبت شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ولی جهانی در گفتگویی با اشاره به آمارهای ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان گیلان با اشاره به رشد ۴۰ درصدی ورود خودرو به استان از ۲۹ اسفند ماه تاکنون در مقایسه با سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت بر اساس آمارها بیش از ۴۶۰ هزار خودرو وارد استان شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از دو میلیون گردشگر وارد استان گیلان شده اند، گفت: این تعداد در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه به استان گیلان سفر کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه این تعداد گردشگر از طریق زمینی و هوایی به استان سفر کرده اند، افزود: ستاد تسهیلات سفر استان گیلان آماده کامل برای میزبانی از گردشگران و مسافران در ایام نوروز امسال دارند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش شده تا همه امکانات و ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات خوب و شایسته به مسافران در استان گیلان ارائه شود، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس ابلاغ ستاد ملی مدیریت کرونا رعایت همه دستور العمل های بهداشتی از سوی اماکن اقامتی و گردشگری لازم و ضروری است.

جهانی با اشاره به برخورد با واحدهای گردشگری و اقامتی که این موازین را رعایت نکنند، افزود: تاکنون اطلاعات بیش از ۶۷ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی استان گیلان ثبت شده است.

وی همچنین به رصد و پایش مراکز اقامتی و گردشگری در ایام نوروز اشاره و اضافه کرد: چهار اکیپ به صورت شبانه روزی فعالیت این مراکز را رصد و پایش می‌کنند.