فرزاد توکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای بهره‌مندسازی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،هفت روستای شهرستان سیاهکل به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

فرزاد توکلی گفت: با افتتاح این ۳ سایت ارتباطی، ۵۴۸ خانوار روستایی از تلفن و اینترنت همراه بر بستر شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

این مراسم با حضور رسول فرخی نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، امین بابایی فرماندار شهرستان سیاهکل و فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در محل روستای کوه پس، گولک و اروشکی این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل ICT استان در این مراسم از دسترسی ۵۴۸ خانوار روستایی به خدمات نسل سوم و چهارم در روستاهای لیه، کوه پس، نیاول، اروشکی، رزدره، گولک و گرماور از شهرستان‌ سیاهکل خبر داد و افزود: در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و با راه اندازی ۳ سایت ارتباطی اپراتور ایرانسل، ۱۴۶۴ نفر جمعیت روستایی شهرستان سیاهکل از خدمات تلفن همراه و اینترنت سیار بر بستر شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

توکلی افزود: در راستای این اقدام در حال حاضر با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، ۶۰ میلیارد ریال پروژه ارتباطی در شهرستان سیاهکل از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) و با مشارکت اپراتور ایرانسل افتتاح و به بهره‌برداری رسید که این پروژه ها شامل نصب و راه اندازی سه سایت تلفن و اینترنت همراه برای ایجاد زیرساخت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در روستاهای مذکور است.

وی اقدامات انجام شده در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان را یکی از دستاوردهای مهم وزارت برشمرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری نماینده مردم این شهرستان در حوزه روستایی، توانستیم در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا قدمی دیگری برداشته و شاهد ایجاد زیرساخت و بهبود وضعیت ارتباطی در نقاط مختلف استان به ویژه روستاها باشیم.

مدیرکل ICT استان افزود: هم اکنون از مجموع ۱۸۸ روستای شهرستان سیاهکل تعداد ۱۰۵ روستا به اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی داشته و این دستاورد در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی بین روستاها و شهرها بوده که نصب و راه اندازی و ارتقاء ۷ سایت ارتباطی از محل طرح USO برای ۲۳ روستای این شهرستان در آینده نزدیک در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

با افتتاح یک سایت ارتباطی تلفن همراه: ۲۸۵ خانوار روستایی شهرستان سیاهکل به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

با راه اندازی این سایت ۲۸۵ خانوار روستایی با جمعیتی بالغ بر ۶۹۷ نفر جمعیت، تحت پوشش تلفن و اینترنت همراه بر بستر شبکه ملی اطلاعات قرار گرفتند.

فرزاد توکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بررسی پروژه های ارتباطی، ضمن اشاره به برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای بهره‌مندسازی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت، گفت: تلاش برای دستیابی روستاهای استان به ارتباطات پایدار و اینترنت پر سرعت در سطح استان ادامه دارد و امیدواریم تمامی روستاهای استان بویژه مناطق کم برخوردار از آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به افتتاح این سایت ارتباطی با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی از محل منابع اپراتور همراه اول در روستای لور شهرستان سیاهکل اظهار کرد: با افتتاح این سایت به غیر از ۱۶۵ خانوار ساکن در روستای لور بخش دیلمان، تعداد ۱۲۰ خانوار ساکن در روستاهای (ایشکو بالا، قشلاق و ایشکو پایین) نیز از سرویس تلفن و اینترنت همراه بهره مند شدند.