مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گيلان با بیان اینکه زیرساخت شبکه نسل چهارم در همه شهرها پیاده سازی شده است افزود:تا آخر سال شهری در گیلان وجود نخواهد داشت که به نسل چهارم دسترسی نداشته باشد.

فرزاد توکلی در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان از سیاهکل اظهار کرد:سامانه  نرم افزاری مدیریت املاک در حوزه شهرستان رشت راه اندازی شده است و در دهه فجر در کل شهرستان رشت به اجا در می آید.

مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گيلان  با بیان اینکه زیرساخت شبکه نسل چهارم در همه شهرها پیاده سازی شده است افزود:تا آخر سال شهری در گیلان وجود نخواهد داشت که به نسل چهارم دسترسی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه 1184 روستای استان گیلان از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند گفت:102 روستا امروز در سیاهکل تحت پوشش قرار گرفتند و در فاز بعدی هیچ روستایی بدون اینترنت باقی نخواهد ماند.

توکلی خاطرنشان کرد:سیاست وزارت ارتباطات این است که در پایان اردییهشت ماه سال آینده هیچ روستایی بدون ارتباط اینترنتی در کشور نداشته باشیم.
مدیرکل ارتباطات گیلان به سامانه مکاتبات اداری اشاره کرد و یادآور شد:در کل استان  500 نقطه به این شبکه متصل شده اند.

وی با بیان اینکه احداث شهر هوشمند در استان گیلان و  چند شهر بزرگ با مشارکت بخش خصوصی انجام میشود افزود:این طرح در شهر رشت با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد در فاز اول با اراده 3 الی 4 سرویس در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.