عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس گفت:چاره حل مشکل گردشگری کشور، برگزاری جشنواره نیست؛ بلکه پیش از جشنواره‌ها باید رویکرد مسئولان نسبت به جذب گردشگر تغییر کند.

به گزارش نداي گيلان: مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برگزاری بیش از حد جشنواره‌ها و همایش‌ها برای تغییر رویکردها نسبت به امری، اظهار کرد: ممکن است برگزاری جشنواره‌ها به نفسه کار خوبی برای فرهنگ‌سازی امری در ذهن مسئولان و مردم باشد، اما نمی‌تواند تأثیر چندانی در ادامه روند امور ایجاد کند.

وی با اشاره به جشنواره‌ای که قرار است برای گردشگری برگزار شود، افزود: تاکنون جشنواره‌های بسیاری برای ترویج گردشگری در بین مردم و معرفی جاذبه‌های گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی برگزار شده است. در این بین باید دید نتیجه برگزاری این جشنواره‌ها تا چه میزان بوده و چقدر توانسته است در تغییر رویکردها نسبت به گردشگری موثر باشد.

لاهوتی با بیان اینکه باید به دنبال راهکارهای واقعی جهت جذب گردشگر بود،گفت: سرمایه‌گذاری و ترغیب بخش خصوصی برای حضور در حوزه صنعت گردشگری، یکی از مهم‌ترین راهکارها در این زمینه است که نیاز به ارایه تسهیلات از سوی دولت دارد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دیگر کارهایی که باید در حوزه گردشگری انجام داد، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است که می‌تواند در شیوه جذب گردشگر، زمان و مکان‌های تبلیغات و شناسایی وظایف دستگاه‌های مختلف در این حوزه موثر باشد.