رئیس سازمان چای کشور گفت: پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی تولید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده باشیم.

رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه افزایش تولید برگ سبز چای یکی از برنامه های مهم استان است، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی تولید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده باشیم.

جهانساز امروز در جلسه شورای اداری که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه گیلان قطب مهم چای در کشور است، اظهار کرد: امروز صنعت چای استان در مقایسه با ۲۰ سال پیش در شرایط بهتری قرار دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان زیر کشت چای است، تصریح کرد: تولید چای در ۱۳ شهرستان استان انجام می شود.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه قیمت برگ سبز چای به معنای افزایش قیمت چای خشک نیست، یادآور شد: این افزایش قیمت در خرید برگ سبز چای در راستای افزایش هزینه های تولید برای کشاورزان است و نباید به مصرف کننده تحمیل شود.

جهانساز با تاکید بر اینکه خرید تضمینی به نفع چایکاران نیست زیرا با حداقل سود در نظر گرفته می شود، گفت: قیمت تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۵۰ درصد و درجه دو ۲۷ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان شروع برداشت چای در استان از ۹ اردیبهشت آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد گفت: تاکنون بالغ بر ۴۹ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که در بخش خرید برگ سبز چای از چایکاران در مقایسه با سال گذشته رشد چهار درصدی داشته ایم.

رئیس سازمان چای، با بیان اینکه افزایش تولید برگ سبز چای یکی از برنامه های مهم استان است، تصریح کرد: پیش بینی میشود امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی تولید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده باشیم.

وی با اشاره به کیفیت برگ سبز چای در استان گفت: بالاترین میزان برگ سبز در استان از نوع درجه یک است و تنها چهار درصد برگ سبز خریداری شده از نوع درجه دو می باشد.

جهانساز خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است.