فرماندار سابق انزلی با بیان اینکه براى اولين بار در سالهاى بعد از انقلاب صادرات غير نفتى بيش از واردات شده است گفت: البته اين نتيجه ى ديپلماسى فعال خارجى دولت تدبیر و امید است .

اسماعیل عبداللهي در گفتگو با خبرنگار نداي گيلان از رشت، بااشاره به عملكرد دولت يازدهم نسبت به دولت گذشته گفت:عملكرد دولت يازدهم را بطور خلاصه ميتوان در دو حوزه مورد بررسى قرار داد ،در حوزه ى داخلى ثبات و آرامشى كه امروز در بازارهاى داخلى حاكم است قابل قياس با سال ٩٢ كه همه ى بازارها در تلاطم بود ، نيست و امروز  ارزش پول ملى يا درآمد خانوارها سالى يك سوم نمى شود.
دبیر سابق هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان بيان كرد:در حوزه ى خارجى نيز امروز صادرات و واردات كشور طبق روال معمول انجام می شود و همچنين براى اولين بار در سالهاى بعد از انقلاب صادرات غير نفتى بيش از واردات شده است كه البته اين نتيجه ى ديپلماسى سياسى فعال خارجى دولت تدبیر است .

وی  با اشاره به اینکه روابط سياسى كشور براساس اصل عزت،حكمت،مصلحت به درستى تنظيم شده است اظهار کرد: نقش ايران را در معادلات منطقه اى و بين المللى كسى نميتواند ناديده بگيرد  .

وي  اظهار داشت:اصولگرايان بخاطر اينكه در مناظرات انتخاباتى بتوانند از چند جهت به روحانى حمله كنند با چند كانديدا وارد انتخابات شدند اما بنظر ميرسد در پايان زمان تبليغات تنها يك كانديداى اصولگرا بماند .

اين فعال سیاسی  با بیان اینکه اصلاح طلبان ماه هاست كه تكليفشان را روشن كرده اند و آن اينكه با يك كانديدا وارد مبارزات انتخاباتى خواهند شد گفت: لذا انسجام اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهورى قطعی است و جز روحانى از شخص ديگرى حمايت نميكنند.

وي تصريح كرد:شوراى عالى اصلاح طلبان قبلا با توجه به شاخص هايى مثل سوابق مديريتى كانديداها ، تخصص و فعاليت در احزاب يا جريان اصلاح طلبى طى فرآيندى به ليست واحد در انتخابات سال ٩٣ رسيده بود لذا همان مكانيزم و فرآيند در انتخابات سال ٩٦ در حال تكرار شدن است ، بنابر اين نگرانى از اين بابت وجود ندارد .