وفایی مهر مجری پروژه آزادراه رودبار-منجیل با بیان اینکه قطعه 2-الف آزادراه قزوین-رشت با پیشرفت فیزیکی 90 درصد و پیشرفت ریالی 120 درصد در حال انجام است،دلیل طولانی شدن تکمیل 8 کیلومتر باقیمانده را عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی و بروز موانع و مشکلات در محل اجرای پروژه طی سنوات گذشته عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان،وفایی مهر مجری پروژه آزادراه رودبار-منجیل در گفتگویی با بیان اینکه آزادراه رشت-قزوین ۱۳۸ کیلومتر طول دارد و ۱۳۰ کیلومتر آن حدود ۸ سال است که زیر بار ترافیک قرار داد، دلیل طولانی شدن تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده را عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی و بروز موانع و مشکلات در محل اجرای پروژه طی سنوات گذشته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت-قزوین تقریباً از اواسط سال ۹۸ آغاز شده است و تا اواخر سال گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است، گفت: این پروژه در قالب دو قطعه است و قطعه   ۲-الف این پروژه  با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و پیشرفت ریالی ۱۲۰ درصد در حال انجام است .

  مجری پروژه آزادراه رودبار-منجیل خاطرنشان کرد: در این پروژه ۷ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۷۶۶ متر و ۴ دستگاه تونل بزرگ به طول ۳ کیلومتر داریم که دو تونل در قطعه ۲-الف قرار دارد و خوشبختانه عملیات اجرایی حفاری آن خاتمه پیدا کرده و در مرحله روسازی است .

وفایی مهر با بیان اینکه در قطعه ۲ الف باید مراحل انتخاب مجدد پیمانکار در خصوص آن صورت بگیرد که مقدمات آن آماده است، افزود: برآورد ما از زمان مورد نیاز برای تکمیل این پروژه در صورت رفع مشکلات ظرف ۴ ماه است.

وی از مسائل به وجود آمده حقوقی و انتظامی را یکی دغدغه‌های پیمانکاران اعلام و خواستار همکاری مسئولین استان برای رفع این مشکلات شد