ایجاد پیاده راه‌رشت تنها یک پروژه شهرسازی نیست، در واقع یک زیرساخت ترافیکی و فرهنگی است.

به گزارش نداي گيلان، رضا رسولی با بیان خیر مقدم به مجموعه مدیران شهری زنجان اظهار داشت: تجربیات و اقداماتی که در طول دوسال گذشته در سیستم مدیریت شهری رشت رخ داده است، می‌توان گفت انجام پروژه ها به صورت برنامه محوری و مباحث آکادمیک نقطه بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه وجود تغییرات بزرگ در مرکز شهر رشت طبیعتا با یکسری اتفاقات و آشفتگی های میان مدت به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، شهرسازی و ترافیکی  همراه بود گفت: قطعا اگر برنامه سنجیده ای نباشد مشکلات ریشه دار می شود.

رسولی با بیان اینکه ما نیز  در اجرای پروژه ها با یکسری مشکلاتی اما قابل پیش بینی شدیم افزود: فضا سازی و جوسازی هایی از سوی کسانی که اطلاع چندانی از مباحث نداشتند ایجاد شد.

رئیس کمیسیون ترافیک و شورای اسلامی رشت تاکید کرد: مهم این است که ما امروز می دانیم در این شهر از کجا شروع کرده ایم و به کجا می خواهیم برسیم .

رسولی با اشاره به نگاه به ایجاد پیاده راه رشت تنها یک پروژه شهرسازی نیست گفت: در واقع یک زیرساخت ترافیکی و فرهنگی است.

وی تاکید کرد: با حضور ثابت قدم و تیم مدیریتی جوان و خلاق ایشان در سال ۹۴ ایجاد پیاده راه محقق شد و این ایجاد فضای پیاده روی با توجه به شبکه ناهنجار ترافیکی  که در شهر رشت در سالهای گذشته وجود داشت اقدام بسیار اثر گذاری بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به آسیبهای شهرسازی رشت در سالهای گذشته در رشت  گفت: این امور باعث ایجاد نابسامانی و اشفتگی در شهر سازی شده بود .

رسولی گفت: با توجه به این امور اولین راهبردی که ما تعریف کردیم ترکیبی از اقدامات برای خروج از وضعیت بود گفت: این نگاه را داشته باشیم که با توجه به آب و هوای این شهر و فاصله ترافیکی یک ساعته بین شمال و جنوب شهر  لزوم استفاده از وسیله نقلیه را برای شهروندان کم رنگ سازیم.

وی با بیان اینکه سیستم هایی غیر از وسیله نقلیه شخصی مانند پیاده راه ها و گذرگاه های پیاده و نیز مناسب سازی شهر مورد توجه قرار گرفت افزود: با توجه به جمعیت بالای سالمندان در رشت و نیز با توجه به نیازهای معلولان وجانبازان مناسب سازی شهری در دستور کار قرار گرفت.

رسولی توجه به منظر و زیبایی در شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهبود معابر و توسعه حمل و نقل همگانی و توسعه خطوط دوچرخه سورای در حاشیه رودخانه ها با تبدیل به فضای سبز به معابر دوچرخه از مورد مورد توجه مدیریت شهری است.

وی توسعه متوازن در شهر را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:مجموع این اقدامات در شهر منجر به یکسری از تحولات شد و ما در میانه کار هستیم و مسیر منفصلی در پیش رو داریم تا بتوانیم به اهداف و چشم اندازی که تعریف کرده ایم، برسیم.