نماینده ولی فقیه در گیلان تحقیق و پژوهش را نیازمند خون دل خوردن و از خودگذشتن دانست و گفت: پژوهش نورانیت دانش را به بشر عرضه کرده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین اختتامیه جشنواره علامه حلی حوزه‌های علمیه استان که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد اظهار کرد: در طول تاریح آنچه در تمام مراکز دانشی دنیا به‌ویژه حوزه‌های شیعی شاهد هستیم در سایه دانش علمای دینی بوده است.

وی ادامه داد: دانش موجود معلول تلاش کسانی است که در سایه پژوهش توانستند این عرصه‌های زیبا را به جامعه عرضه کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه پژوهش در طول تاریخ توانسته تمام عرصه‌های زندگی بشر را فرا گیرد، تصریح کرد: پژوهش حرف نخست را در زندگی بشر می‌زند زیرا پژوهش نورانیت دانش را به بشر عرضه کرده است.

آیت‌الله فلاحتی، تحقیق و پژوهش را نیازمند خون دل خوردن و از خودگذشتن دانست و بیان کرد: درست است که پژوهش دربر گیرنده تمام ساحات بشر است اما در واقع پژوهش در سایه آموزش خوب شکل می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه پژوهش باید عمیقانه باشد، خاطرنشان کرد: کسی می‌تواند در عرصه پژوهش قلم‌فرسایی کند که در آموزش قوی شده باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، یادآور شد: پژوهشی می‌تواند در تراز دانش بشری قرار گیرد که در سایه آموزش قوی تحقق پیدا کرده باشد.

در آیین مذکور، از طلاب خواهر و برادر برگزیده حوزه‌های علمیه گیلان در جشنواره حلی استان با لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.