رییس پارک علم و فناوری استان گفت : دانشگاهها و محققان و پژوهشگران و صاحبان ایده بایستی محصولات فکری و تحقیقاتی خود را به سمت رفع نیازهای جامعه هدایت کنند.

به گزارش نداي گيلان: دکتر مجید متقی طلب در جلسه شورای راهبردی مرکز رشد واحدهای فناوری گردشگری و صنایع وابسته گیلان که روز شنبه در تالش برگزار شد با اشاره به تاثیر راه اندازی مراکز رشد و فناوری در تجاری سازی پژوهش ها و تبدیل ایده ها به محصول گفت : در همه دانشگاههای دنیا صرفاً آموزش مطرح نیست بلکه دانشگاهها به عنوان بازوی فناوری جامعه برای رفع نیازها عمل می کنند و با تحقیق و پژوهش براساس نقشه راهی معین،نقش آفرینی مثمر ثمری دارند.
رییس پارک علم و فناوری گیلان با تاکید بر لزوم ایجاد مراکز رشد فناوری در دانشگاه های استان گفت : تاکنون سهم دانشگاه ها در تبدیل ایده به محصول مغفول مانده و مراکز علمی باید در این راستا نقش آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه های نسل سوم و چهارم در کشورهای توسعه یافته دنیا در راستای رفع نیازهای جامعه به تحقیق و پژوهش می پردازند، اظهار کرد : متاسفانه نقش آفرینی دانشگاه ها در کشور و به دنبال آن در گیلان در حوزه تجاری سازی و رفع نیازهای روز جامعه مغفول مانده است.
وی با اشاره به فعالیت دانشگاه های متعدد در استان افزود : با وجود اینکه دانشگاه های متعددی در گیلان به آموزش دانشجویان می پردازند اما تاکنون در هیچکدام از این دانشگاه ها مراکز رشد و فناوری ایجاد نشده و در این راه دانشگاه ها بدون توجه به پژوهش های کاربردی تنها به آموزش اکتفا کرده اند.
رییس پارک علم و فن آوری گیلان نقش آفرینی مراکز رشد در جامعه علمی کشور را پررنگ دانست و افزود : این مهم در نقشه جامع علمی کشور مورد تاکید بوده و باید تلاش شود که باحرکت در این راستا صاحبان ایده و پژوهشگران را به سمت رفع نیازهای جامعه هدایت کرد تا با تجاری سازی ایده ها و نوآوری ها ،مسیر توسعه کشور هموار شود.
فرماندار تالش نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت اولین مرکز رشد واحدهای فناوری گردشگری کشور در تالش گفت : با ایجاد مرکز رشد شاهد شکوفایی ایده ها ،اشتغال ،رونق اقتصادی و پروژهای ماندگار خواهیم شد.
فتح اللهی، تالش را از جمله شهرهای پر استعداد و نخبه گیلان برشمرد و اظهار داشت : می توان با ایجاد این مرکز به خصوص با سرمایه گذاری در بخش گردشگری با توجه به پتانسیل های موجود شاهد رشد دوچندان اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان باشیم.