ویژگی جدید اینستاگرام به نام « سوپرزوم» به کاربر اجازه می دهد روی بخش هایی از ویدئوهای کوتاه زوم کند و افکت های موسیقی مختلفی را به آن بیفزاید.

به گزارش ندای گیلان،جدید ترین اخبار فناوری دنیا را در زیر به صورت کوتاه مرور می کنیم.

 

حذف پیام های ارسالی در واتس اپ ممکن می شود
قرار است واتس اپ قابلیت جدیدی را بیفزاید تا به کاربران اجازه دهد پیام‌های خود را حذف کنند.بدین ترتیب کاربران در هفته‌های آتی قادر خواهند بود پیام‌هایی را که به اشتباه یا نادرست نوشته و فرستاده‌اند، حذف کنند.البته کاربران تنها ۷ دقیقه فرصت دارند پیام‌های نادرست و اشتباهی خود را در محیط واتس اپ حذف کنند.کاربران می توانند پس از ارسال پیام، از طریق گزینه «Delete for everyone» موارد مورد نظر را انتخاب و یک جا پاک کنند.

ویژگی «سوپرزوم» به اینستاگرام افزوده شد
ویژگی جدید اینستاگرام به نام « سوپرزوم» به کاربر اجازه می دهد روی بخش هایی از ویدئوهای کوتاه زوم کند و افکت های موسیقی مختلفی را به آن بیفزاید.جدید ترین ویژگی اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد روی بخش هایی از ویدئوهای فیلم‌برداری شده، زوم کنند.  می توان در کنار چنین عکسی از ویژگی های مختلف مانند افکت های صوتی سینمایی هم استفاده کرد. این ویژگی کنار منوی Boomrang دیده می شود.برای استفاده از این ویژگی کاربر باید دوربین رو به خود را روشن کند و صفحه گراتیکول را برای تعیین شات مورد نظر خود فشار دهد. اینستاگرام  در مرحله بعد سه وضعیت زوم را با افکت های صوتی می سازد. ویدئوها اغلب سه ثانیه طول می کشند اما می توان با نگه داشتن دکمه شاتر، مدت آن را به ۱۵ ثانیه رساند هنگامی که این ویژگی فعال شود، دوربین به طور خودکار با موسیقی مخصوص زوم می کند.

هجوم کاربران برای پیش خرید آیفون 10 و اتمام موجودی اپل در 10 دقیقه
جمعه  سرانجام پس از هفته ها انتظار، امکان پیش خرید آیفون 10 فراهم شد، ولی تنها10 دقیقه پس از شروع فروش این اسمارت فون، موجودی آن به پایان رسید. به دنبال استقبال خریداران، اپل اعلام کرد که میزان پیش خریدها فراتر از انتظارشان بوده است.به گزارش دیجیاتو، آیفون X از 12 آبان در فروشگاه های اپل در سراسر جهان، از ساعت 8 صبح به وقت محلی، آماده فروش خواهد بود. قیمت این تلفن نیز برای نسخه های با 64 و 256 گیگابایت حافظه داخلی، به ترتیب 999 و 1149 دلار است.

جاسوسی هکرها از طریق لوازم خانگی هوشمند LG
محققان متوجه اشکالی در اپلیکیشن دستگاه های هوشمند خانگی ال جی شدند. هکرها با کمک این حفره امنیتی می توانند از کاربر در خانه خود جاسوسی کنند.هکرها با این اشکال می تواننداجاق گاز هوشمند را به بالاترین درجه برسانند یا با دوربین جاروبرقی از کاربر جاسوسی کنند.

رکورد دانلود ۲۶ میلیارد اپلیکیشن در فصل سوم ۲۰۱۷
کاربران آی او اس و اندرویددر فصل سوم 2017 بیش از 26 میلیارد اپلیکیشن جدید دانلود کردند.بر این اساس، کاربران اندرویدی در فصل سوم 2017 بیش از 325 میلیارد ساعت وقت صرف اپلیکیشن کرده‌اند.در فصل سوم 2017 بیش از 17 میلیارد دلار از طرف کاربران برای خرید اپلیکیشن یا محتویات بیشترداخل اپلیکیشن هزینه شد که 11 میلیارد دلار آن متعلق به آی او اس است.

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری عربستان در شرکت فضایی آمریکایی
دولت عربستان قصد دارد به زودی مبلغ یک میلیارد دلار را درشرکت «Virgin Galactic» متعلق به‌ریچارد برانسون میلیاردر معروف انگلیسی سرمایه گذاری کند.به گزارش دیجیاتو،این پول هنگفت قرار است در زمینه توسعه گردشگری فضایی و تکمیل راکت جدید Virgin Galactic برای ارسال ماهواره های کوچک به مدار استفاده شود. البته این قرارداد به تایید دولت ایالات متحده نیاز دارد.

اقدام جدید چین برای شناسایی شهروندان
دولت چین برای شناسایی شهروندان خود، درصددایجاد یک پایگاه داده است تا در آن صدای شهروندان ثبت و ضبط شده باشد و به منظور شناسایی آنان، از داده های صوتی این پایگاه استفاده کند.

تعویض نمایشگر آیفون 10، 279 دلار هزینه دارد
بر اساس فهرست قیمتی که اپل همزمان با عرضه‌ آیفون ایکس منتشر کرده ،تعویض نمایشگر این گوشی ۲۷۹ دلار هزینه برمی‌دارد.

خودرویی که ضربه گیر خارجی دارد!

خودرویی رونمایی شده که بخش بیرونی آن مملو از ایربگ های مختلف است تا تاثیر ناشی از ضربه به خودرو را جذب کنند. ،بخش خارجی این خودرو مملو از ایربگ هایی است که منقبض و منبسط می شوند.طرح مذکور بانوعی لاستیک ساخته می شود که شکل آن تغییر می کند. پنل های بدنه Flesby II با نوعی لاستیک نرم پوشیده شده اند که می توانند تاثیر ناشی از ضربه به خودرو را جذب کنند.در واقع بخش های خارجی خودرو مانند سپر عمل می کنند.
این ماشین در ماه آب و اکسیژن می سازد
ماشینی ساخته شده که قابلیت تولید آب و اکسیژن را در کره ماه دارد.،  این راکتور خورشیدی می تواند آب را از خاک ماه استخراج کند و فقط نیازمند اکسیژن زمین برای چند ساعت اولیه ورود فضانوردان به ماه است. این ماشین قابلیت تولید آب و اکسیژن کافی را برای هشت فضانورد دارد و در یک ساعت ۷۰۰ کیلوگرم آب تهیه می کند. همچنین در چهار ساعت قابلیت تولید 2.5 کیلوگرم اکسیژن  را دارد. تمام این فرایندها  کمتر از ۱۰ کیلووات الکتریسیته نیازدارد.
کاغذ خورشیدی شارژر گوشی شد
محققان آمریکایی پاوربانک بسیار سبکی ساخته اند که در حقیقت پنل خورشیدی است و می تواند در دو ساعت آیفون را شارژ کند.همچنین می توان پنل های متعدد را کنار هم قرار داد تا برق بیشتری تولید شود. گوشه هر پنل خورشیدی حفره ای وجود دارد، بنابراین می توان آن را به کوله پشتی آویزان کرد.نسخه  ۱۰ واتی این گجت می تواند در 4.5 ساعت تبلتی مانند آی پد ایر۲ را شارژ کند. این پنل ها را می توان تا کرد.