علوی با اعلام اینکه وعده های تحقق نیافته ترافیکی در رشت مایه شرمساری است،افزود: بازگشایی رینگهایی شهری و معابر در خیابان هایی که مشکلات ترافیکی بیشتری دارند امر مهمی است که تا کنون مغفول مانده است .

به گزارش ندای گیلان،سید امیر حسین علوی با تبریک به مناسبت روز ملی حمل و نقل و رانندگان اظهار کرد: خدمات رانندگان زحمت کش خطوط تاکسی رانی ، اتوبوسرانی و مینی بوس درون و برون شهری رشت بسیار ارزنده و قابل احترام است و امیدوارم با تصمیمات مناسب و کارشناسانه در این حوزه شاهد رفع مشکلات این قشر زحمتکش باشیم .

وی با اشاره به مشکلات متعدد ترافیکی شهر رشت اضافه کرد: مشکلات و گره های ترافیکی رشت از جمله مباحثی است که همواره موجب دغدغه و نارضایتی شهروندان است و متاسفانه تاکنون در رفع آن اقدام موثری انجام نشده است .

علوی بر لزوم اقدامات کارشناسی شده در بحث ترافیک تاکید و بیان کرد: پروژه (بی آر تی) رشت از جمله مباحثی است که به علت عدم دقت نظر به یک اشتباه و گلایه شهروندان تبدیل شد و هم اکنون در خطوط مربوط به آن شاهد تردد تاکسی و خودروهای شخصی هستیم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بازبینی طرح (بی آر تی)را نیازمند تحمیل هزینه مجدد به بیت المال دانست و گفت: نتیجه بازبینی هر چیزی که باشد یقینا هزینه ای مجدد به شهرداری تحمیل خواهد کرد و در شرایط فعلی باید بگویم (بی آر تی) در رشت به درستی اجرا و تعریف نشده است.

وی به گره‌های ترافیکی شدید در برخی از خیابان های شهر همچون میدان صیقلان، تختی و… اشاره و اضافه کرد: بازگشایی معابر می تواند در برطرف کردن مشکلات ترافیکی رشت موثر باشد اما تاکنون در این زمینه اقدام مشخصی انجام نشده و روز به روز شاهد تشدید وضعیت نامناسب ترافیکی رشت هستیم .

علوی با اعلام اینکه وعده های تحقق نیافته ترافیکی در رشت مایه شرمساری است،افزود: بازگشایی رینگهایی شهری و معابر در خیابان هایی که مشکلات ترافیکی بیشتری دارند امر مهمی است که تا کنون مغفول مانده است .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد:در بودجه ۹۷ شهرداری رشت به منظور کاهش مشکلات ترافیکی باید نگاه ویژه ای به این مقوله صورت بگیرد .

وی کمبود اتوبوسهای عمومی در رشت را یکی دیگر از مشکلات فعلی در عرصه حمل و نقل و ترافیک دانست و گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر رشت مشغول فعالیت هستند که با توجه به میزان جمعیت شهری با استانداردهای موجود فاصله بسیاری دارند .

علوی بر لزوم افزایش اتوبوس های شهر رشت تاکید و بیان کرد: وقتی از شهروندان انتظار داریم که با خودروهای تک سرنشین در سطح شهر حضور پیدا نکنند باید شرایط مناسب حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم و در غیر این صورت انتظاراتی که از آنان داریم بیهوده و خودخواهانه است .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک مجدد به فعالان بخش حمل و نقل گفت: امیدوارم با انجام اقدامات کارشناسی شده در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت تصمیماتی که رضایتمندی و رفاه شهروندان را به همراه دارد گرفته و اجرایی شود.