وزير راه و شهرسازي استفاده از سامانه هاي هوشمند در عبور و مرور جاده اي را گامي در جهت ارتقاء روش هاي مديريتي عنوان کرد

به گزارش ندای گیلان از رشت،عباس آخوندي در مراسم افتتاح همزمان 527 سامانه ثبت تخلفات در سراسر کشور و از جمله گیلان،  اجراي این سامانه  را يكي از بزرگترين پروژه هاي IT كشور عنوان کرد و افزود: پهنه و گستره اين سامانه در سراسر كشور است و با توسعه برنامه ها ايران در زمره كشورهايي قرار مي گيرد كه مديريت حمل و نقل جاده اي آنها از طريق هوشمند انجام مي شود.

وزير راه و شهرسازي استفاده از سامانه هاي هوشمند در عبور و مرور جاده اي را گامي در جهت ارتقاء روش هاي مديريتي عنوان کرد و بیان داشت: با وجود ۲۱۰ هزار كيلومتر جاده و ۱۹ ميليون خودرو، امكان مديريت سنتي براي حمل و نقل ها ديگر ممکن نیست.

محمدرضا نازک کار در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارتقا ایمنی تردد برای کاربران جاده ها و نیز تجهیز محور های استان به سیستمهای حمل و نقل هوشمند 11 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جدید در محورهای آزاد راه قزوین – رشت ، جاده قدیم رشت- لوشان، رشت – فومن، فومن – سراوان بصورت کشوری افتتاح شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه 5 سامانه ثبت تخلفات عبور مرور پیش از این در محورهای برونشهری استان فعال بود افزود:با راه اندازی سامانه های جدید تعداد دوربینهای ثبت سرعت در محورهای برونشهری استان به 16 دستگاه افزایش می یابد.

وی ثبت سرعت لحظه ای و برداشت پلاک خودرو را از امکانات این سامانه برشمرد و بیان داشت: انتظار داریم با توجه به سفر های تابستانی و افزایش ترافیک در محورهای استان با راه اندازی و بهره برداری این سامانه ها بستر تردد ایمن را برای  جاده ها فراهم کنیم.

نازک کار ادامه داد:برای راه اندازی این 11 سامانه بالغ بر 17 میلیارد ریال از اعتبارت ملی هزینه شده است.

مدیرکل راهداری گیلان با تصریح بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 65 هزار مورد تخلف  سرعت توسط  سامانه های ثبت سرعت مسقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است گفت: این اطلاعات جهت اعمال قانون در اختیار پلیس راهور قرار می گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاظر محور های برونشهری استان مجهز به 22 سامانه نظارت تصویری و 16 سامانه فعال ثبت تخلفات عبور و مرور  است ادامه داد: 37 سامانه تردد شمار نیز در 74 محور رفت و برگشت استان فعال است.