فتح اللهی با بیان اینکه در زمینه فضاهای ورزشی و زیرساختی مشکلی نداریم، تصریح کرد: متاسفانه نبود حمایت های مالی از حوزه ورزشی سبب ایجاد مشکل شده است.

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای ورزش و جوانان که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: گرایش جامعه به سمت نشاط و شادی و استفاده از فضاهای ورزشی با وجود کمبود سبب می شود که دارای جامعه ای پویا و پرتحرک باشیم.

وی افزود: امروز در حوزه ورزشی سیاست و اولویت ها برمبنای ایجاد زیرساخت ها و فضای مناسب برای ورزشکاران و جوانان علاقه مند به ورزش است.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه متاسفانه امروز ورزش کردن پر هزینه شده است، گفت: یکی از انتظارات ما از نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی فراهم کردن زیرساخت ها از نظر قانونی است که بتوانیم از پتانسیل ارگان ها و دستگاه ها برای حمایت از تیم های ورزشی بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان صومعه سرا از نظر سرانه فضای ورزشی از میانگین کشوری بالاتر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای ورزشی به ازای هر نفر در شهرستان ۱.۲ متر مربع بوده درحالی که این میزان در سطح کشوری کمتر از یک متر مربع است.

فتح اللهی در ادامه با بیان اینکه این نشان می دهد در زمینه فضاهای ورزشی و زیرساختی و همچنین فعالیت تیم ها و هیئت های ورزشی در شهرستان مشکلی نداریم، تصریح کرد: متاسفانه نبود حمایت های مالی از حوزه ورزشی سبب ایجاد مشکل شده است.

وی همچنین باتأکید برضرورت حمایت مالی ازتیم های ورزشی به ویژه ازسوی بخش خصوصی، یادآورشد: در کمیته برنامه ریزی حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و زیرساختی اختصاصی یافته که متاسفانه براساس ضوابط موجود نمی توان آن را برای بخش های دیگر این حوزه هزینه کرد.

به گفته این مسئول جذب حمایت و مشارکت های مالی از سوی بخش خصوصی می تواند به شکوفایی هر چه بیشتر حوزه ورزشی کمک کند.

فرماندار صومعه سرا فاصله گرفتن جامعه از ورزش را سبب بروز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها اعلام کرد.مهر