مدیرکل زندان‌های گیلان با اشاره به اینکه خانواده زندانیان باید در برابر آسیب‌ها حفظ شوند، بر لزوم شناسایی نیاز آنها و تقویت آموزش ها تأکید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رضا محمدی اصل در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی استان که در راستای توانمند سازی و آموزش زندانیان و خانواده‌های آنان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان زندان‌ها ایجاد بستری هموار با مشارکت دیگر نهادها و ادارات برای احراز مشاغل مناسب برای تولدی دوباره در جامعه و عدم انزوا و جلوگیری از احساس بیهودگی و افسردگی است.

وی با بیان اینکه این مسیر می‌تواند گروه هدف را از ورطه بزهکاری و خلاف مجدد دور نگاه دارد، افزود: سیاست‌های ابلاغی سازمان زندان‌های کشور در راستای ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان به جهت ارائه خدمات به زندانیان و خانواده آنان استفاده از پتانسیل‌های سازمانی و فرا سازمانی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدی اصل این نشست را دارای اهدافی از جمله، توانمند سازی، حمایت حداکثری، ورود به بازار کار، آموزش، شیوه‌های نوین اصلاح و بازپروری دانست و ادامه داد: ارتقای بهره وری بدون آموزش و شناسایی نیازهای مهم گروه هدف مؤثر نمی‌باشد و باید مطالعات کارشناسی شده در شناسایی مشکلات خانواده زندانیان داشته باشیم.

مدیرکل زندان‌های گیلان اضافه کرد: خانواده زندانی مجرم نیست و باید در مقابل آسیب‌های اجتماعی حفظ شود و این امر با کلید حمایتی قابل حل است که در این بین نیز کرامت خانواده نیز باید حفظ شود.

محمدی اصل با بیان اینکه برنامه‌هایی که برای غنی سازی اوقات فراغت زندانیان در حوزه‌های فرهنگی، اشتغال، حرفه آموزی و حمایتی با کمک دیگر نهادها می‌تواند ارتقا یابد، افزود: حضور کار آفرینان و کارفرمایان به این مسیر باز است تا بتوانند با ایجاد اشتغال و به کارگیری زندانیان و خانواده‌های آنان سهیم باشند.

وی تصریح کرد: در اولین گام، سازمان زندان‌های گیلان با همیاری جهاد دانشگاه در روز حمایت از خانواده زندانیان اقدام به ایجاد نمایشگاه همگام با آموزش برای خانواده زندانیان خواهد داشت.

مدیر کل زندان‌های گیلان با تأکید بر سیاست‌های ابلاغی سازمان زندان‌های کشور در راستای ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان برای ارائه خدمات به زندانیان و خانواده آنان استفاده از پتانسیل‌های سازمانی و فرا سازمانی را مهم عنوان کرد و گفت: این نشست دارای اهدافی از جمله، توانمند سازی، حمایت حداکثری، ورود به بازار کار، آموزش، شیوه‌های نوین اصلاح و بازپروری است.