رئیس ستاد انتخابات گیلان تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات از استان گیلان را  یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۰۰ نفر رأی اولی هستند.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،محمود قاسم‌نژاد در جلسه شورای اداری گیلان با بیان اینکه ۴۵۵ داوطلب برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گیلان ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد ۵۰ نفر زن و ۴۱۵ نفر مرد بودند که تا کنون ۹۳ نفر از ادامه حضور در انتخابات انصراف داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۲ داوطلب در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان رقابت می کنند خاطرنشان کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره انتخابات نسبت به دوره قبل ۶٫۵ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص مدرک تحصیلی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از گیلان گفت: از داوطلب، ۱۱ نفر دارای مدرک لیسانس، ۱۳۴ نفر فوق لیسانس، ۲۵ نفر دکترا و ۱۱ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی می باشند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با تصریح بر اینکه ۴۵ هزار نفر در استان گیلان برای برگزاری انتخابات مشارکت می‌کنند، بیان داشت: در استان گیلان دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ وجود دارد که ۳۴۵ شعبه سیار بوده و یک شعبه اخذ رأی در بندرانزلی مختص اقلیت‌های دینی است.

وی تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات از استان گیلان را  یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد:که از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۰۰ نفر رأی اولی هستند.