دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری گیلان گفت:اکنون ۴۵ فقره پروند تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل شده است و کاندیدایی خارج از قوانین انتخابات عمل کند از حقوق اجتماعی محروم می شود.

به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در هفتمین نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان گفت: کاندیدا‌های انتخابات باید بر اساس قانون اقدام به تبلیغات انتخاباتی کنند و از هرگونه تخلف پرهیز کنند، چراکه دستگاه قضا با کاندیدا‌های متخلف برخورد قاطع می‌کند.

وی افزود: تخلفات مجریان و متصدیان امور انتخابات کاملا رصد می‌شود و اگر برخلاف عرف و قانون عمل کنند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان، بر حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات دوم اسفند ماه تاکید کرد و گفت: ضروری است با اجرای قانون، آرامش انتخاباتی در جامعه هر چه بیشتر، حاکم و شرایط لازم برای حضور مردم در انتخابات فراهم شود.

احمد آقایی، دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری گیلان هم در این نشست گفت: کاندید‌ها فضای نشاط انتخاباتی را در جامعه هرچه بیشتر ایجاد و از تنش پرهیز کنند.

وی افزود: تاکنون ۴۵ فقره پروند تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل شده است و کاندیدایی خارج از قوانین انتخابات عمل کند از حقوق اجتماعی محروم و حتی بعداز پیروزی در انتخابات هم نمی‌توانند به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشد.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری گیلان، با بیان اینکه هم اکنون شور و نشاط انتخاباتی در گیلان فعال است، تصریح کرد: تاکنون ۷۵ نشست پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های گیلان برگزار شده که در این راستا ۲۷۴ مصوبه تشکیل شده است.

 

yjc