وجود آرمان‌های جعلی و ساختگی به بهانه مصلحت‌گرایی و ملاحظه‌های سیاسی و حزبی، بزرگ‌ترین عاملی است که امروز انقلاب ما را تهدید می‌کند.

نداي گيلان: حجت‌الاسلام عزت‌الله معتمد شامگاه چهارشنبه در مراسم هجدهمین سالگرد درگذشت ابوالشهدا حجت‌الاسلام حاج شیخ احمد جنیدی، امام جمعه فقید این شهرستان و چهار فرزندش در مسجد شهدای رودسر، اظهار کرد: شیوه و سنت زندگی این مرد بزرگ عرفان و حماسه ثابت کرده نه تنها طلبکار انقلاب و ولایت نبود بلکه خود را بدهکار می‌دانست.

وی با اشاره به صبوری حجت‌الاسلام جنیدی در مقابل شهادت چهار فرزند برومندش که به تأسی از مجاهدت امام حسین (ع) بود، افزود: پاسداری از مرزهای فکری، اعتقادی و فرهنگی که تنها در زندگی اهل بیت (ع) می‌توان جستجو کرد از ویژگی‌های ایشان بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، صبوری و بردباری در حوزه مصائب و مشکلات فردی، مخالفت با هواهای نفسانی و مقابله با مطامع دنیوی و ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنی دشمنان را از دیگر ویژگی‌های مرحوم جنیدی خواند و گفت: این ویژگی‌ها سبب شد تا جنیدی در قلوب مردم بنشیند.

وی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری به ملت ایران که فرمود خانواده جنیدی را شاخص راه خود قرار دهند، تصریح کرد: لازم است تا تندیس این عارف و عالم و فرزندان مجاهدش به عنوان اسطوره مقاومت و ایستادگی در میادین شهرهای استان ساخته و نصب شود تا سبک زندگی خانواده‌ها به‌ویژه جوانان قرار گیرد.

معتمد، بازگشت و ارتداد خواص برجسته در نهضت‌های دینی، الهی و آسمانی را آفت و خطر بزرگی دانست و افزود: شیفتگی و آزمندی به قدرت و ریاست و ظهور و بروز نفاق پنهان و مخفی با رشد دنیاگرایی و تکثرگرایی از ویژگی‌های ارتداد خواص است.

وی جمع‌آوری ثروت‌های کلان برخی خواص برجسته و صاحب نام را تهدیدی برای جامعه امروز دانست و متذکر شد: عبرت‌آموزی مبحث مهمی است که باید از عزاداری‌های امام حسین (ع) گرفت.

فتنه 88 با بخشی از سرمایه‌های هنگفت خواص برجسته مدیریت شد

این مسئول با اشاره به اینکه فتنه 88 با بخشی از سرمایه‌های هنگفت خواص برجسته مدیریت شد، تصریح کرد: به‌کارگیری وابستگان سببی، نسبی و وفاداران به حزب و جریان در امر حکومتی و دولتی با تفکرهای مخالف با اندیشه‌های توحیدی نفوذی یک‌شبه درست نشد.

وی با اشاره به اینکه در مسایل باید به دنبال فلسفه تاریخ رفت، افزود: وجود آرمان‌های جعلی و ساختگی به بهانه مصلحت‌گرایی و ملاحظه‌های سیاسی و حزبی بزرگ‌ترین عاملی است که امروز انقلاب ما را تهدید می‌کند.

معتمد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که امام راحل به مردم ایران نشان داد را آرمان واقعی انقلاب عنوان کرد و یادآور شد: جعل آرمان‌های واقعی و ایجاد آرمان‌های جعلی و ساختگی مانند آرمان‌های سیاسی و اقتصادی، آرمان‌های دروغینی هستند که فضای جامعه را به طرف فساد‌زدگی و انحراف می‌‌کشاند.

وی با تأکید بر هوشیاری ملت ایران، متذکر شد: ملت مراقب باشند که برخی به دنبال تحریف اندیشه‌های امام راحل هستند. / فارس