رئیس مجلس گفت:بين خودتان و خدايتان حساب کنيد، آيا در کابينه‌هايي که از ابتداي انقلاب تا امروز بودند، دزد بودند؟‌ کدامشان دزد بودند؟ کابينه‌ها و وزرا را مي‌گويم. من سراغ ندارم».

به گزارش ندای گیلان،علي لاريجاني وسط جلسه‌هاي سنگين کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال ۹۷ آمد و درباره تجمع‌هاي اخير در سراسر ايران سخن گفت. رئيس مجلس با بيان اينکه اگر رهبري انقلاب توسط امام(ره) و آيت‌الله خامنه‌اي نبود، ده‌ها بار آمريکا و برخي از کشورهاي منطقه کشور را چپاول کرده بودند، افزود «مگر جنگ را نديديم؟ وقتي همه با هم شديم، توانستيم در برابر آمريکا و شوروي بايستيم. جز سوريه و يکي، دو کشور بقيه در مقابل ايران بودند و هزار ميليارد دلار به ما خسارت زدند و ما بيش از ۲۵۰ هزار شهيد و صدها هزار معلول داديم و اين نتيجه خصومت آنها با روحيه استقلال ما بود».
اشتباهاتي در مديريت کشور بوده است
لاريجاني همچنين با تأكيد بر اينکه اشتباهاتي در مديريت کشور بوده، افزود «در اکثر دولت‌ها از زمان مرحوم شهيد رجايي تا امروز به نحوي بوده و همکاري داشته‌ام. هيچ‌يک از افراد کابينه دزد يا فاسد نبوده‌اند. اينکه تبليغات به گونه‌اي شده که حق و ناحق قاطي مي‌شود، موجب بروز مشکلات در کشور مي‌شود». او با بيان اينکه فساد در سيستم اداري کشور وجود دارد اما سيستماتيک نيست، گفته «چه در راديو و تلويزيون و چه ساير رسانه‌ها به‌ گونه‌اي شده که افراد به‌خاطر دعواهاي سياسي حرف‌هايي مي‌زنند و در اذهان مردم اشتباهاتي را به وجود مي‌آورند».
توهين به رهبري بسيار ناصواب بود
به گزارش ايلنا رئيس مجلس با بيان اينکه گاهي حرف‌هايي زده مي‌شود که آدم تأسف مي‌خورد، تأكيد دارد «افرادي که اين کارها را انجام دادند، قليل بودند اما توهين به رهبري بسيار ناصواب بود. ما از يک رهبر بسيار فرزانه برخوردار هستيم. به خاطر داشته باشيد اينکه انسان در رأس کشور يک رهبر پارسا داشته باشد، چقدر عزتمند است. به خاطر داريد زماني که رئيس‌جمهور آمريکا در زمان شاه به ايران آمده بود، هر دو نفر با يکديگر مشروب مي‌خوردند. اينکه رهبري داريم که کشور را از گردنه‌هاي مختلف عبور داده، باعث عزت ملت ايران است». لاريجاني افزود «حتي اگر يک نفر حرف ناصواب بزند همه موظف به دفاع هستيم. دستاوردهاي کمي در آباداني و عزتمندي کشور نبوده است که بايد عزيز بداريم و در راه خود استقامت بيشتري داشته باشيم. ما در مسير انقلاب مصمم هستيم. همه وجودمان را فداي انقلاب مي‌کنيم. دراين‌باره ترديد نداريم و ان‌شاءالله اين راه استوار خواهد بود». او درخصوص علل حوادث اخير و مماشات مسئولان نظام در برخورد با فساد گفت «حتما در کشور فساد وجود دارد و ما آن را نفي نمي‌کنيم. ولي بين خودتان و خدايتان حساب کنيد، آيا در کابينه‌هايي که از ابتداي انقلاب تا امروز بودند، دزد بودند؟‌ کدامشان دزد بودند؟ کابينه‌ها و وزرا را مي‌گويم. من سراغ ندارم».
حقوق مازاد برخي مديران نجومي‌بگير برگردانده شد
عضو شوراي‌عالي امنيت ملي با بيان اينکه فساد ممکن است در سيستم وجود داشته باشد ولي طوري تبليغات غلط آمده که آن را خبط کرده، گفته « مگر با مديراني که گفته مي‌شد حقوق نجومي دارند، برخورد نشد؟ صد هزار مدير در کشور داشتيم که بر اساس گزارش ديوان محاسبات ۴۰۰ نفر از آنها تخلف کردند. رسيدگي شد و گزارش آن در مجلس خوانده شد. فشار آورديم و پول مازاد آن برگردانده شد. آنهايي هم که تخلف داشتند، به دادگاه ديوان محاسبات معرفي شدند. ديگر چه بايد مي‌کرديم؟».
بايد به همه طبقات نيازمند يارانه بدهيم
وي در مورد يارانه‌ها نيز تأكيد کرده «ما بايد به همه طبقات نيازمند يارانه بدهيم. بايد به کارگران، روستاييان، کسبه جزء، مستمري‌بگيران کميته امداد و بهزيستي فکر کنيم و متناسب با نيازهاي آنها تصميم بگيريم؛ هرچند براي کميته امداد و بهزيستي شرايط خاص قائل شده‌ايم. براي معلولان اخير قانون تصويب کرده‌ايم و بايد آن را در قانون بودجه سال آينده اعمال کنيم. من مي‌دانم که درباره ايثارگران کمبودهايي داريم. ما بايد به تعهداتمان در قانون پايبند باشيم».
او ادامه داده «سيستم‌هاي بازنشستگي شما رنجور است. برخي از آنها مشکل دارند و برخي از آنها در آستانه مشکل هستند.
پيشنهاداتي هم مرکز پژوهش‌ها داده است. آقاي تاجگردون هم با مسئولان صندوق تأمين اجتماعي، کارکنان دولت و لشکري ديدارهايي داشته است. بايد آنها را ساماندهي کنيم. ما بايد براي آنها تمهيداتي بينديشيم و آنها را سر پا کنيم».
شرايط مردم را در تعيين نرخ بنزين در نظر بگيريم
او همچنين تأكيد کرده که «براي نرخ بنزين و سوخت حتما شرايط مردم را در نظر بگيريم. پرش در اين زمينه مصلحت نيست. شايد بايد روش‌هاي دونرخي و طرحي که به طبقات پايين فشار نياورد، مدنظر نمايندگان قرار بگيرد. صادرات اگر راه نيفتد وضع کشور درست نمي‌شود. بايد براي صادرات معافيت‌هايي قائل شويم تا ايجاد انگيزه کند. در برنامه ششم هم طرح‌هايي ديده شد اما اگر افق را درنيابيم اين مشکل رفع نمي‌شود. الان کشورهاي مختلف فاينانس سرمايه‌گذاري در ريل مي‌دهند، ما خودمان مي‌توانيم ۱۵ درصد منابع را تأمين کنيم و حتي از صندوق بگيريم و بقيه را از  منابع خارجي استفاده کنيم. فاينانس هم درحال‌حاضر موجود‌است».