معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تنها شهرستان زرد گیلان سیاهکل است، گفت: کرونا همچنان در گیلان فعال است و تغییر رنگ بندی شهرها نباید این تصور را در شهروندان ایجاد کند که خطر ابتلاء به این ویروس کمتر و یا تمام شده است.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده  به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر همه شهرستان‌های استان به جز سیاهکل در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه تنها شهرستان زرد گیلان سیاهکل است، گفت: کرونا همچنان در گیلان فعال است و تغییر رنگ بندی شهرها نباید این تصور را در شهروندان ایجاد کند که خطر ابتلاء به این ویروس کمتر و یا تمام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس آمارها همچنان میزان رعایت دستور العمل ها در استان زیر ۶۰ درصد است، افزود: باید این عدد به بالای ۹۰ درصد برسد تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۱۰ بیمار جدید نیازمند به بستری در بیمارستان‌های استان گیلان شناسایی شده است، اضافه کرد: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها به ۶۷۰ نفر رسیده است.

حیدرزاده کاهش تعداد بیماران را به نشانه مطلوب شدن وضعیت استان گیلان ندانست و بیان کرد: ۱۲۰ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کوچک‌ترین عادی انگاری و غفلت نسبت به بیماری کرونا می‌تواند عواقب وخیم به دنبال داشته باشد، گفت: متأسفانه شاهد هستیم برخی اصنافی که باید در شرایط قرمز و نارنجی تعطیل باشند به صورت چراغ خاموش فعالیت می‌کنند که حضور شهروندان در این واحدهای صنفی بسیار خطرناک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شهروندان خواست با حضور در این واحدهای صنفی به دلیل عدم رفت و آمد هوا می‌تواند محلی برای انتقال و انتشار ویروس باشد سلامت خود و خانواده‌های خود را به خطر نیاندازنند.

وی به واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال نیز اشاره کرد و افزود: از مراکز بهداشت با این افراد برای حضور در مراکز تزریق واکسن تماس گرفته خواهد شد. از شهروندان خواست در این مراکز تجمع نکنند.