فرماندار تالش تاکید کرد:مسئولان دستگاه های مربوط بایستی هرچه زودتر مسایل حقوقی طرح ها را حل و فصل کنند تا دچار مشکلات غیرقابل جبران و درگیری های حقوقی نشوند.

به گزارش ندای گیلان،جلسه ساماندهی سواحل شهرستان تالش با حضور فرماندار این شهرستان، معاونت سیاسی فرمانداری، فرمانده نیروی انتظامی و تنی چند از مسئولان مربوط و دهیاران ساحلی برگزار شد.

سید عیسی مهدوی فرماندار تالش ضمن اشاره به افتتاح طرح ساحلی گلسار حویق گفت: تالش شهرستانی است با حدود۹۳ کیلومتر نوار ساحلی که این نعمت خدادادی یکی از مهم‌ترین پتانسیل های این شهر بوده و همه ساله پذیرای بسیاری از مردم بومی و انبوه مسافران است  لذا بایستی همانطور که به زیبایی های درون شهری حساسیت دارید، به مطلوبیت وضعیت سواحل هم نگاه ویژه داشته و کمر همت ببندید.

فرماندار با بیان اینکه وضعیت سرویس های بهداشتی طرح های ساحلی بسیار نامطلوب است  گفت:رعایت بهداشت  یکی از مهمترین نیازهای انسان است و  آنچه مسلم است این وضعیت نابسامان سرویس های بهداشتی بهیچ وجه در شان و منزلت مردم و گردشگران این شهر نیست و شهرداران و مدیران طرح های ساحلی بایستی در اسرع وقت بنحو قابل قبولی اقدام به ساماندهی و در صورت لزوم بازسازی این سرویس ها نمایند.

مهدوی ضمن تشکر از تلاش های دهیاران در مناطق ساحلی اضافه کرد: تعداد ۴۰ غریق نجات در مناطق مختلف ساحلی شهرستان مستقر هستند و تا کنون خوشبختانه به لطف خدا و تلاش مسئولان خبر ناگواری مبنی بر غرق شدگی در نوار ساحلی نداشته ایم.

فرماندار تالش همچنین تاکید کرد:مسئولان دستگاه های مربوط بایستی هرچه زودتر مسایل حقوقی طرح ها را حل و فصل کنند تا دچار مشکلات غیرقابل جبران و درگیری های حقوقی نشوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت ساخت و ساز های غیر اصولی در حاشیه سواحل شد و اذعان داشت : ادامه این ساخت و سازها که چهره و منظره  سواحل را به هم می‌ریزد،مورد قبول نیست و بایستی فکری اساسی برای برپایی غرفه ها صورت گیرد.

سید عیسی مهدوی در انتها با اشاره به این که بزودی مردم در برخی نقاط ساحلی همچون گیسوم و چوبر و آلالان اسالم شاهد تحولات و تغییرات قابل توجهی خواهند بود  تصریح کرد:یکی از راه های ساماندهی مطلوب سواحل به عنوان یکی از ظرفیت های شهرستان،اعتماد و همکاری با بخش خصوصی در این مکان هاست و ما بطور جد آماده مذاکره و همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی و بررسی طرح های آنها برای آبادانی و پیشرفت روز افزون این مهم در شهرستان هستیم.