وی با بیان این که اتکا به ظرفیت بخش خصوصی در بخش خمام بسیار فراهم است گفت: اکثر واحد های تجاری و صنعتی موجود در خمام از نیروهای بومی استفاده می کنند.

بخشدار خمام

ندای گیلان:بخشدار با تاکید بر فراهم بودن زیرساخت ها برای گسترش سرمایه گذاری در بخش گفت: یکی از این زیرساخت ها برق می باشد.
مسچیان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در زمینه برق، توسط مسئولان ذیربط در طول این مدت گفت: بسیاری از امکانات طوری طراحی شده که محدود به جمعیت ثابت بخش است در صورتی که جمعیت ما سیال می باشد.
بخشدار با بیان این که در طول یکسال گذشته چیزی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان بابت توسعه شبکه و برطرف شدن ضعف برق هزینه شده است گفت: ولی عملا نمی توانیم روستایی را پیدا کنیم که با مشکل ضعف برق مواجه نباشد.
مسچیان خطاب به فرماندار گفت: واقعا جای بسی ناراحتی است. من خانه ای را مشاهده کردم که در فصل گرما امکان استفاده از پنکه و یخچال را هم نداشت. در صورتی که آن روستا حدود ۳۰- ۴۰ میلیون تومان از اعتبارات برای رفع مشکل برق خود استفاده کرده بود.
وی اضافه کرد: روزی نیست که ما در خصوص این مشکل گزارشی نداشته باشیم. مشکل برق گریبان تمام ۴۴ روستای ما را گرفته است.
بخشدار مشکل دیگر برق بخش را، مشکل ترانس و دزدی سیم برق عنوان کرد و گفت: تمام روشنایی معابر را دهیاران ما تامین می کنند که این موضوع توانای مالی دهیاری ها را کم می کند. از طرفی نیاز به شن ریزی است ولی با کمبود منابع توان این کار را ندارند. در واقع دهیاران با توجه و رسیدگی به یک بخش، از رسیدگی به کارها در بخش های دیگر عاجز می مانند.
همچنین سید عیسی مهدوی فرماندار رشت در سخنان کوتاهی اظهار داشت: امسال اعتبارات دستگاه های ما خیلی مناسب نیست.
وی با بیان این که در بحث آب در فصل تابستان در بخش های رشت با مشکلات بسیاری مواجه بودیم گفت: اما این حق هر روستایی است که آب مناسب داشته باشد.
مهدوی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای رفع مشکل شبکه های فرسوده آب گفت: حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای رفع مشکل آب در بخش های شهرستان رشت در نظر گرفته شده است.

۱۲

فرماندار اضافه کرد: برای توسعه و بهساری شبکه برق۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با توجه به اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به این امر، با افزایش بودجه در نظر گرفته شده مواجه هستیم.
مهدوی با تایید مشارکت در توسعه بخش گفت: با استفاده از مشارکت، در ۱۸ کیلومتر از راه های بخش زیرسازی و آسفالت صورت گرفته است.