رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه خمام از جمع آوری بالغ بر 3 میلیارد و 650 میلیون ریال برای کمک به نیازمندان در مراحل سه گانه کمک های مومنانه خبر داد و گفت: بیش از 100 دانش آموز نیازمند منطقه نیز از تبلت و گوشی هوشمند برخوردار شدند.

به گزارش ندای گیلان،رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه خمام در گفتگویی در خصوص عملکرد این اداره در طول دوران پاندمی کرونا با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در پی فرمایشات مقام معظم رهبری با برپایی نهضت کمک های مؤمنانه مردم به اقشار نیازمند، حضور جهادی جامعه فرهنگیان، خیرین و اولیای دانش آموزان را شاهد بودیم ،گفت: همه باهم توانستند قدم های مؤثر و قابل قبولی بردارند.

وی با بیان اینکه در جمع بندی کمک های مؤمنانه به دانش آموزان نیازمند و خانواده های آنان در مدارس منطقه که، این فعالیت ها بازتاب استانی داشته و موجب قرار گرفتن منطقه در زمره ی مناطق سرآمد شد، افزود: در مرحله اول کمک های خیرخواهانه آحاد فرهنگیان و خیرین به دانش آموزان نیازمند و خانواده های آنان، بالغ بر ۲ میلیارد ریال از سوی مجموعه آموزش و پرورش منطقه که بیش از ۶۰۰ فرهنگی و ۸۰۰۰ دانش آموز را در خود جای داده، برآورد شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه خمام خاطرنشان کرد:برای جمع آوری این کمک ها، همه  فرهنگیان منطقه به نحوی به کمک دانش آموزان منطقه شتافته و کمک های نقدی و غیرنقدی اعم از تهیه ی البسه، لوازم التحریر و… را با حفظ عزتمندی بصورت مخفیانه به دست اینگونه دانش آموزان رساندند.

 

وی  گفت: بالغ بر مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال کمک های نقدی و تعداد ۸۲۰ بسته  معیشتی شامل اقلام خوراکی به ارزش ریالی هر بسته ۲ میلیون ریال و در مجموع بالغ بر ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال کمک های غیر نقدی در پی چندین دوره به دست خانواده های نیازمند دانش آموزان رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرحله ی دوم کمک های مومنانه که همزمان با آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ صورت گرفت، افزود: خریداری و تحویل قریب به ۱۰۰ وسیله ارتباطی تلفن همراه و تبلت، توسط اداره آموزش و پرورش خمام، فرهنگیان خیر و مؤسسات خیریه و با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش بصورت مخفیانه و در منازل دانش آموزان با حفظ شأن و منزلت خانواده ها و یا با دعوت مخفیانه  نیازمندان به دفتر کار رئیس اداره تحویل آنان از جمله اقدامات انجام شده در این مرحله بود.

وی با تصریح بر اینکه مرحله  سوم از کمک های مومنانه در دوران کرونا، با شروع فصل سرد سال آغاز شد، خاطرنشان کرد: تعدادی وسایل گرمایشی از طریق آموزش و پرورش و با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش در منازل دانش آموزان، در اختیار خانواده های دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد:حامیان فرزندان معنوی علاوه بر کمک های صورت گرفته مذکور، جهت کمک به دانش آموزان نیازمند و یتیم، تعدادی از فرهنگیان منطقه، همه ساله دانش آموزانی را در قالب “حامی فرزند معنوی” تحت سرپرستی غیر مستقیم خود دارند و بسیاری از دانش آموزان هم از طریق کمک های تحصیلی شامل تهیه پوشاک، پرداخت هزینه های تحصیل، تهیه بسته های کمک آموزشی، آموزش های رایگان و… از طریق این عزیزان حمایت می شوند.