ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به وجود موانع متعدد درحوزه تولید نیازمند بازنگری در نرخ سود بانکی و نظام مالیاتی هستیم.

ندای گیلان:ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به وجود موانع متعدد درحوزه تولید نیازمند بازنگری در نرخ سود بانکی و نظام مالیاتی هستیم.

وی افزود: در خصوص نرخ بانکی اقدامات لازم انجام شد ولی رسیدگی بر نظام مالیاتی همچنان جای کار دارد.

ندیمی گفت: در این راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق و حمایت از تولید داخلی نیزحضوری است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موانع موجود بر سر راه تولید هم مشکلات داخلی است و هم مشکلات خارجی و تامین نقدینگی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های تولید است.

ندیمی ادامه داد: درخصوص قانون اصلاح مواد مالیات‌های مستقیم اقداماتی با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس و شورای نگهبان انجام شد. در این اقدامات تلاش شده فشار از تولید کننده واحد و مودی مالیاتی واحد به تولید کننده متعدد و مودی متعدد انتقال پیدا کند.

این بدان معناست که تعداد افرادی که مالیات را پرداخت می‌کنند را افزایش دهیم و سعی کنیم مالیات از دوش عده‌ای خاص برداشته شود.

ندیمی تاکید کرد: باید روش‌های مالیاتی به گونه‌ای باشد که انگیزه‌ برای تولید کننده ایجاد شود و کاهش تولیدات را به همراه نداشته باشد. روش‌های مالیاتی باید به نحوی باشد که رقابت‌پذیری را میان تولیدکنندگان ترویج دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حکومت در صدد است تا مالیات کاهش پیدا کند و بیشتر در مدیریت مالیاتی متمرکز هستیم.