در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت نگرانی از انتشار گزارش تصویری جلسات بحرانی شد.

ندای گیلان: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر که از موافقین و حامیان جدی عملکرد شهرداری رشت لقب گرفته است و در هفته های اخیر با ضمن شفاف سازی عملکرد قرارداد های شهرداری که با حاشیه های فراوانی برای وی همراه بود به ناگاه با حمایت تمام قد از عملکرد شهرداری چهره محبوب شهرداری واقع شد و در اقدامی تامل برانگیز دیگر و اظهار نظرات غیر کارشناسی در حوزه رسانه و عدم اطلاع کافی از روند پوشش خبری جلسات علنی در کشور بار دیگر حاشیه ساز شد.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت که خود به عنوان ناظر بر عملکرد نهاد غیر دولتی شهرداری انجام وظیفه می نماید و همواره در صدد جمع آوری اسناد و مدارک برای تذکرات خود در صحن علنی شورا می باشد تا مردم با شفافیت کامل نسبت به اقدامات مدیریت شهری و بعد نظارتی شورا آگاهی پیدا کنند حال در زمانی که خود می بایست در جهت پاسخگویی قرار گیرد با تغییر زاویه نسبت به اصحاب رسانه ، فعالیت حرفه ای رسانه ها را زیر سوال برده و نگرانی خود را از انتشار گزارش تصویری صحن علنی اعلام می دارد.
حال سوالاتی که برای مخاطبان و شهروندان بوجود آمده است را چگونه می توان پاسخگو بود که مطمئنا عضو شورای اسلامی شهر امروز در مقابل چشمان تیز بین جامعه شهری راهی جز پاسخگویی به عملکرد خود ندارد .
چگونه است که عضو شورای اسلامی شهر رشت بجای اینکه از موافقان شفاف سازی عملکرد اعضای شورا و مدیریت شهری برای قضاوت صحیح شهروندان محسوب گردد خود به عنوان متولی حذف رسانه ها و سانسور خبری با ایجاد نگرانی در جامعه پیش قدم می شود .آیا در دنیای امروز که به عنوان دهکده جهانی قلمداد می شود و عصر ارتباطات و انعکاس اخبار بصورت لحظه ای در سرتاسر این کره خاکی در حال تبادل است ، می توان با پنهان کاری و استفاده از جایگاه شورایی خود موجبات اختلال در انجام وظیفه قانونی اصحاب رسانه را بوجود آورد ؟
سوال دیگر اینجاست که انتشار دقیق و بدون تحریف جلسات علنی که تصمیمات و بازتابهای آن به نوعی مستقیما با زندگی و معیشت مردم در ارتباط است چه نگرانی و یا نگرانی هایی را برای این عضو شورا در پی داشته است؟
آیا شما درصدد کتمان کاری و سرپوش گذاشتن بر ضعف های مدیریت شهری هستید یا در صدد پنهان کاری ضعف خود و یا سایرین ؟ حال اینکه اصحاب رسانه بنا به درخواست روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت در صحن علنی حضور می یابند و بنا به دستورات ابلاغی از طرف مدیران نشریات بر اساس اصول و قوانین مطبوعات کشور فعالیت حرفه ای خود را انجام می دهند و این درحالی است که عضو شورای اسلامی شهر بدون توجه به تشریفات قانونی و سلیقه ای و بنا به دلایل نامعلوم! شخصا دستور ممانعت از انجام وظیفه قانونی اصحاب رسانه را فراهم آورده است که این امر مطمئنا در آینده تبعاتی را در پی خواهد داشت./رشت پرس