رئیس سازمان مدیریت با بیان “علی‌رغم تحریم سال به سال امکاناتمان بهتر می‌شود” گفت: منابعی که برای طرحهای عمرانی و اقتصادی نسبت به سال گذشته اختصاص یافته است بیش از ۲.۲ برابر افزایش اعتبار داشته‌ایم.

ندای گیلان: محمدباقر نوبخت در اختتامیه ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سالن اجلاس سران گفت: از 36 سال قبل که جمهوری اسلامی با زعامت و رهبری یک مرجع تقلید و یک انسان روحانی و کامل در این جغرافیا ایجاد شد، بعد از قرن‌ها حکومت شیعی در ایران به‌وجود آمد.
نوبخت افزود: دشمنان در یک توطئه ناجوانمردانه تلاش کردند برخی گروه‌ها را در داخل تحریک کنند و از سوی دیگر جنگ 8ساله را بر ما تحمیل کردند تا این نظام نتواند کارآمدی خود را به‌نحو شایسته نشان دهد.
وی گفت: دشمنان بعد از جنگ به‌بهانه اینکه (ایرانی‌ها) قرار است به بمب اتم دست یابند، تحریم‌های ظالمانه را به راه انداختند تا ما در این محاصره و فشار نتوانیم اقتصاد جامعه را مدیریت کنیم.
نوبخت اعلام کرد: بسیار خرسندم که این واقعیت را تکرار کنم که ما به‌زعامت مقام معظم رهبری در این مدت موفق شدیم ضمن ایستادگی بر مواضع به‌حق خود، همه تحریم‌ها را خنثی و حذف کنیم.
نوبخت گفت: ظرف 2 سال گذشته رئیس جمهور توانست اقتصاد را به‌گونه‌ای هدایت کند که تورم را کاهش دهد و رشد منفی اقتصاد را به رشد مثبت تبدیل کند و خوشبختانه امروز با وجود همه تحریم‌ها در وضعیتی هستیم که سال به سال امکاناتمان بهتر می‌شود و اکنون خود را برای دوره 5ساله تا سال 1399 آماده می‌کنیم.
وی افزود: در دو سال گذشته توانستیم حداقل 30 واحد درصد نرخ تورم را که ناشی از تحریم‌ها بود کاهش دهیم و رشد منفی اقتصادی را به رشد مثبت تبدیل کنیم.
نوبخت با بیان “سال به سال امکاناتمان بهتر می‌شود” گفت: منابعی که برای طرحهای عمرانی و اقتصادی نسبت به سال گذشته اختصاص یافته است بیش از 2 و دودهم برابر افزایش اعتبار داشته‌ایم./تسنیم