رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه استان گیلان با بیان اینکه دولت عاشق و سینه‌چاک مذاکره نیست گفت: جمهوری اسلامی تحولات کشورهای آمریکا را به فال نیک گرفته و از مذاکره هیچ ترسی ندارد زیرا در تمامی مذاکرات پیروز بوده است.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت، کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه  در سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان  اعتبار تملک دارایی سرمایه ای برای استان پیش بینی شده که در مقایسه با سال قبل ۶۱ درصد رشد خواهد داشت، گفت: سهم گیلان از بودجه ۱۴۰۰ به نسبت جمعیت معادل ۳.۴ درصد است.

وی با بیان اینکه در اعتبارات هزینه ای گیلان رشد ۵۴ درصدی و اعتبارات تملک رشد ۱۸ درصدی را خواهیم داشت گفت:در بودجه ۱۴۰۰ برای استان ۴۴ پروژه ملی ویژه پیش بینی شده است و ۳۳ طرح استانی ویژه پیش بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه استان گیلان با بیان اینکه دولت عاشق و سینه‌چاک مذاکره نیست گفت: جمهوری اسلامی تحولات کشورهای آمریکا را به فال نیک گرفته و از مذاکره هیچ ترسی ندارد زیرا در تمامی مذاکرات پیروز بوده است ولی همگان باید بدانند جمهوری اسلامی عاشق و سینه‌چاک مذاکره نیست.

محمدی با تاکید براینکه موضوع امنیت ملی یک موضوع جناحی نیست ادامه داد: دولت آینده هر کس که باشد ما موظف هستیم به آنها کمک کنیم. دولت آینده از کره مریخ که نمی آید از افراد همین کشور هستند و ما برای حفظ امنیت ملی موظف هستیم با آنها همکاری کنیم همینطور که الان موظف به حفظ امنیت ملی کشور هستیم. بنابراین لایحه بودجه ۱۴۰۰ واقع‌بینانه نوشته شده و لازم است واقع‌بینانه هم بررسی و کارشناسی شود.

وی با اعتقاد به اینکه ما راهی جز احیای اخلاق، نجات اقتصاد و تعامل با دنیا نداریم، افزود: برای تحقق این سه رویکرد مهم باید با تمام ظرفیت و توان تلاش کنیم و در شرایط کنونی توجه داشته باشیم که لایحه بودجه نظر یک شخص نیست بلکه حاصل تلاش کارشناسان و خبرگان این کشور است و کسانی که خبره کار هستند باید نظر بدهند.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به برآورد بشکه های نفت برای صادرات در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: گاهی در اینکه آیا بودجه محقق شده یا می شود فقط یک طرف مسایل دیده می شود، اما دولت به رغم کاهش صادرات نفت توانست با صرفه جویی سه هزار میلیارد تومان را تامین کند و بقیه نیز از محل منابع قانونی که در اختیار داشته تامین کرده است. بنابراین دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ هم سوپاپ هایی را گذاشته که یکی از اینها نفت ۴۰ دلاری است و امیدوار است این رقم افزایش هم داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۹۰ بطور متوسط روزی بیش از دو میلیون بشکه صادرات نفت داشتیم گفت: پس این ظرفیت را داریم که تا دو و نیم بشکه نفت صادر کنیم، اما اینکه آیا دنیا و قدرت های جهانی این اجازه را به ما می دهند یا نه جای تامل دارد؛ چون از یک طرف پیام های دوستی برایمان می فرستند و ما نیز آنچه که حق طبیعی ما است و ظرفیت های ما اجازه می دهد را در لایحه بودجه آورده ایم. ممکن است پرسیده شود اگر این بودجه محقق نشد آیا تمهیداتی خواهیم داشت؟ بله، مطمئن باشید سناریوهای دیگری هم داریم. بنابراین دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز با توجه به توانایی ها و ظرفیت هایمان برآورد شده است.