رییس سازمان نظام صنفی رایانه گیلان از برگزاری نهمین نمایشگاه رایانه گیلان در مهر ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: فرشید بخشی نژاد در نشست خبری سازمان نظام صنفی استان گفت: گیلان جزء سه استان برتر و قوی کشور در بخش صنعت رایانه است.

وی با بیان اینکه هیئت مدیره این سازمان شامل 14عضو است که 9عضو این سازمان شرکتی،3عضو فروشگاهی و 2عضو مشاور دارد.

 

بخشی نژاد با اشاره به رکود بازار در صنعت رایانه استان،گفت: برپایی چنین نمایشگاهی موجب ارتقای آشنایی مردم با توانمندی ها و تخصص های حرفه ای صنعت رایانه گیلان می شود.

 

وی تصریح کرد:در جوار نهمین نمایشگاه رایانه در گیلان که 7مهرماه سالجاری در شهر رشت برگزار می شود،شاهد  برگزاری جشنواره های بازیهای رایانه ای نیز خواهیم بود.

 

رییس سازمان نظام صنفی رایانه گیلان از حضور پررنگ شرکت های اینترنتی و همچنین نصب و فروش دوربین های مداربسته و دیگر سیستم های حفاظتی خبرداد و گفت: تاکنون استقرار  40غرفه دراین نمایشگاه برنامه ریزی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاههای سالهای قبل رایانه استان اغلب شاهد فروش سخت افزار ها بودیم،خاطر نشان کرد: امسال بخش نرم افزار رایانه در این نمایشگاه بسیار پرنگ تر است.

 

فرشید بخشی نژاد بومی شدن خدمات رایانه ای در گیلان را یکی ازاهداف مهم برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: یکی از چالش های مهمی که در بخش صنعت رایانه استان وجود دارد این است که پروژه های بزرگ استان در این حوزه نصیب دیگر استان می شود،این در حالیست که دست اندرکاران حوزه رایانه گیلان از توانمندیهای بالایی برخوردار هستند.

 

وی گفت: توجه و ارائه پروژه های استان به بخش رایانه ای گیلان موجب خواهد شد تا شاهد فعالیت و اشتغال نیروهای تحصیلکرده در این بخش باشیم و درآمد های خوب این چنین پروژه ها به جای اینکه از استان خارج شود، نصیب استان گیلان شود.

 

نهمین نمایشگاه رایانه در گیلان در نمایشگاه دائمی استان واقع در جاده تهران از 7مهرماه شروع به کار خواهد کرد و تا 10مهر ماه سالجاری در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.