معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اجرای نمایش قدیمی و خاطره‌انگیز «شال ترس ممد» پس از گذشت سه دهه در آستانه‌اشرفیه خبر داد

به گزارش ندای گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید وحید فخرموسوی با اشاره به قدمت تاریخی نمایش «شال‌ ترس ممد» اظهار داشت: این نمایش با ساختاری قدیمی و همه بازیکنان نمایشی قدیمی خود که در سال ۱۳۵۸ ایفای نقش کرده بوده و در حال حاضر در قید حیات‌اند اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایش در فضای باز و در ترمینال رحیمی پور آستانه‌اشرفیه اجرا می‌شود، گفت: حسین مسافر آستانه (کاس آقا)، میر محمود فخرموسوی (شال ترس ممد)، عباس فخرموسوی (شغال)، مهدی فخرموسوی (اسماعیل)، غلام شکوهی (خارجی)، حسن شیرین‌کام (حسن خان)، کاظم فخرموسوی (مشتی تقی)، میر هاشم جلیلی، شهرام یساری و مجید لطفی نژاد (طناب داران) به ایفای نقش خواهند پرداخت.

فخرموسوی آخرین اجرای «شال ترس ممد» را در سال ۱۳۸۳ در شهر رشت اعلام کرد و افزود: این نمایش بیش از ۱۵ بار در شهرهای مختلف بر روی صحنه رفته است و یک‌بار نیز در سال ۱۳۵۸ ضبط تلویزیونی انجام‌گرفته و از صدا و سیما پخش‌ شده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه محری و تهیه کننده این نمایش، مؤسسه فرهنگی هنری جام سبز از مؤسسات فعال استان است، گفت:  نمایش «شال ترس ممد» برای نخستین بار در سال ۱۳۵۸ و در آغازین روزهای پیروزی انقلاب با نویسندگی و کارگردانی امیر فخرموسوی در آستانه‌اشرفیه اجراشده بود.

نمایش «شال ترس ممد» با کمترین تغییرات در ساختار متنی به کارگردانی میر وحید فخرموسوی و با راهنمایی دکتر محمدرضا خاکی مدرس و استاد دانشگاه و با مشاوره دکتر فرهاد مهندس‌پور رئیس گروه کارگردانی دانشگاه تربیت مدرس، شهریورماه امسال در آستانه‌اشرفیه اجرا خواهد شد.